fredag 5. september 2014

Å strikke - strakk - har strukket *

* Søk på "strukket" på finn.no og du får mange treff :o

Nuhvel. Jeg har ikke strukket noe særlig, men derimot strikket en hel del. Til meg å være.
Det er jo så moro å ha små, små unger som bruker små, små plagg, som tar veldig liten tid å strikke.
Det har blitt mindre til de to store m.a.o. Kun noen luer her i vinter en gang.
Men småene har fått:


Hentesettet strikket mor sjøl.
Fant ikke bilde av jakka i farten, men drakten er fra
"guttestrikkeboka" og sokkene fra en dukke-strikkebok.


To måneder senere. Samme drakt.
Bitten har fått matchende "kragetopp" fra paelas.no
Begge plagg er strukket strikket i Baby merino fra Drops.


Ny drakt i større størrelse måtte til.
Originalen har selene kneppet på ryggen, men det ble for upraktisk.


Samme drakt.
Denne her er laget i cotton merino fra Drops. Genialt garn !


Hentesett-drakten og ny lue fra paelas.no
Den er littegrann stor enda, derfor blir kanten krøllete.


"paelas pixielue", anbefales !
Dog syns jeg de er små i størrelsen.
Lillebrors lue laget jeg i str. 1-2 år (Drops baby merino)


Bittens lue er 3-4 år. Men knapp.


Mer "kragetopp" fra paelas.no . Og 17-mai kyse/sommerkyse fra ministrikk.no
Strikket i..tadaa: Baby merino.


Og så selve prikken over i`en: "dansekjolen" fra ministrikk.no
Denne er det kusinen min som har laget.
VELDIG fin kjole. Originaloppskriften har trekvart-lange ermer,
men jeg falt for denne varianten da jeg så den på et instagram-bilde.


Nå er det ullbukser som skal lages til vinteren.

Strikking er jo kjempegøy !
(Og kamferdrops er kjempegodt,
og støttestrømper er veldig funksjonelt,
og alt var bedre føøøør).

Har DU strukket noe i det siste ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar