tirsdag 10. juni 2014

Nummer fire


Nå har jeg hatt permisjon i to uker snart, og det har vært helt ok.
Begynner å bli litt mer klar for barn nummer fire nå 
(spesielt i denne varmen som har vært. Himmel. Ikke ideellt for gravide). 
Har ikke pakket den mye omtalte bagen enda, men nå er alle henteklær
(utenom lua, som mamma strikker) klare så da har jeg ihvertfall noe å putte i den.



Something old, something new, something borrowed, something blue.
Jakke (fra boka "Strikk til smårollinger"),
Seleshorts (fra "Den store guttestrikkeboka")
og sokker (Fra dukkestrikkebok) har jeg strikket
i Drops baby merino.
Bodyen er fra Name it,
lua mener jeg nevøen min har brukt,
og smokken er fra Chicco.
Et par strømpebukser skal også følge med,
og en annen lue. I tilfelle han har to hoder...eller sånn.
For et par-tre ambisiøse uker siden var planen å strikke babyteppe selv også.
Men heisann, de hadde heldigvis et fint et på H&M. Puh.

Fremdeles mangler vi bil som rommer hele bølingen da,
men H holder på å bygge om en gammel Caravelle-sak til oss.
På bildet over tester Bitten ut ett av setene. Kvalitetssjekker liksom.

Bilen, eller Smiths-wagen som vi kaller den når vi er ekstra morsomme,
fungerer utmerket som lekerom også:

Evt. kinosal. Drive in.

Og så til slutt, bare for å veie opp de dårlige mobilbildene,
så kjører jeg på med en bonanza av noksåok-kvalitetsbilder.


Den lille frøkna på rømmen.
"Hoppa!" sier hun, og setter kursen mot trampolinen.
Så "hopper" hun det hun er god for. Og selv om beina aldri forlater trampolineduken
så gynger det så fint når hun knikser med knærne.


Hver sommer lager H denne "vannsklien", og hver sommer
venter vi spent på at en av ungene skal få så god fart at de ikke
greier å stoppe. Det gikk bra denne gangen også.


Vi dro til stranden. Hun satte seg i vannet. Og der ble hun.
I nesten en time.


Her har hun fått på den der fine UVdrakten fra Mini Rodini.
Som var på salg og greier.
Men som jeg fikk betale toll på, så den endte opp like dyr.
Nuhvel. Det kommer heldigvis en arvtaker til denne.


Permisjons-mamma betyr at man kan velge om man vil gå i barnehagen eller ei.
Lille velger gjerne ei, og har heller badet i bestemor og bestefars lakse-kar i dag.
Karet er sågar en arv etter MIN bestefar, og vi badet også i det da vi var små.

Ti dager igjen til termin.
Men har jeg ikke født til mandag så får jeg komme inn på UL
for å måle ca størrelse på broileren barnet.
Jeg er livredd for at han skal TOPPE Bittens vekt (som var 4300 g) nemlig.

1 kommentar:

  1. Så fine bilder og masse lykke til med den forestående fødselen supermamma !

    SvarSlett