fredag 20. juni 2014

Minstemann


 UL-kontrollen på mandag viste oss det vi trodde - at det var en lillebror vi ventet på.
 Babyen ble estimert til ca 3660 gram og vi kunne se at han lignet Bitten.
 Men det vi IKKE hadde regnet med var at han skulle bli født denne dagen !

"Det kjennes ut som du har en rie ?" sa sv. erfaren jordmor som kjente på magen min.
Eh, nei ? Svarte jeg.
Men CTG`en som ble tatt senere viste at jovisst, her var det rier.
Djisus ! Vi ble litt sjokket, både jeg og H.
Det var jo så mye som skulle skje. Danseoppvisning med Lille samme kveld.
Skoleavslutning med Store dagen etter. Ingen sykehusbag hadde vi med heller.
På den annen side så kunne vi jo ikke bare dra hjem heller.
Er det rier, så er det rier. Er det åpning (3 cm !) så er det det.

Noen telefoner hit og dit, og en kjøretur hjem for H sin del. For å hente greier.
- Og så var vi noenlunde klare.
"Legen er her og vil ta vannet ditt. Vi har det ganske travelt med igangsettinger utover i uken"
Eh. Okei.
Så vannet ble tatt i to-tiden.
Litt før fire var det 5 cm åpning og riene var da begynt å bli smertefulle.
Det dabbet litt av igjen, så jeg fikk beskjed om å ta noen runder med den der prekestolen.
Jeg gikk meg gjennom tre rier før det bar opp i sengen igjen.
Og flaks var vel det, for tre rier senere så var han der :)




Lillebror C. 3634 gram og 50 cm. 

Tusen takk for hilsener og gratulasjoner på instagram og facebook.
Jeg har ikke en sjangs til å svare på alle,
men alt er lest :D

6 kommentarer:

  1. Gratulerer med Mini! Og til Store, Lille og Bitten, og dere voksne også!

    SvarSlett
  2. Hurra! Tenk, fire barn! Så flott! Lykke til:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :D Ja, hurra ! Fire er tingen !

      Slett