søndag 15. juni 2014

Dip dye med mer.


 I helgen hadde vi ett barn mindre.
Storebror i huset har nemlig blitt så gammel nå at han drar på leir ! 
4H-leir var han på.
Men jeg fikk en myk start på dette her "dra bort uten mamma og pappa"-greiene ved at
både mamma og søsteren min var med som ledere. Puh.


Vi andre var en tur og kikket i huset som broren min bygger.
Bitten bruker den der strikkeshortsen enda, men har ikke en millimeter å gå på på størrelsen,
så i helgen har jeg gjort ferdig den jeg begynte på for en liten evighet siden.
Selvsagt ventet jeg så lenge med å kjøpe det siste nøstet med garn at fargenyansen
ble veldig ulik. Benåpningene og selene fikk derfor en lysere "dip dye" - look.
Husk hvor dere så det først ! Det er mulig dette blir sommerens heteste look.


Hun er gal etter å dusje/bade.
Flere ganger om dagen løper hun inn på badet
og inn i dusjen og roper: "DUSSA !!!!"
Og har man ikke anledning til å la henne dusje der og da så kan jeg love
at man blir sv. upopulær.


Drakten er fra boken "Strikk til smårollinger",
og jeg la 5-6 cm på lengden på denne så den skulle
passe en som er 17 måneder (på denne dag faktisk).


Vi kan jo ikke "dussa" hele dagen.
Men en varmtvannstank unnet vi bassenget og ungene i går.

I dag er det fem dager til termin, og vi gjør ikke de helt store sprellene her i heimen.
H jobber med en bil og en trapp og en hekk og slikt.
Mens mor sjøl vasker klær og gjør random husarbeid kombinert med
soving, strikking og bleieskift.
I morgen er det ultralyd for størrelsessjekk. 
Er veldig spent på hva som kommer ut av den sjekken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar