mandag 30. juni 2014

Da Lykkeliten kom til verden *


*Med fare for å virke klissete og romantisk. Den byr jeg på.

Datoen er mandag 16. juni.
Vi har kommet på fødestuen og jeg ligger nok en gang med de der herlige båndene
spent rundt magen. Surret svinesteik.
H tar et bilde for å ha noe å trekke frem dersom jeg i et svakt øyeblikk
skulle finne på å nevne et eventuelt barn nummer fem.
Jeg forsikrer ham om at det ikke er nødvendig, men han tar ingen sjangser.
Stadiet der man tenker: fuuuuck, sliiik var det ja.

Et mye greiere stadie.
Der det hele er over og man ringer til mamma mens man
ammer barnet for første gang.

Øyeblikket der vi får vite hvor liiiiten han er.
Altså, ikke nok med at vi fikk ham fire dager før tiden,
men han har jo tilogmed prematur størrelse *
(* De andre har veid fra 3900-4300 gram, så dette er jo ingenting !)

Storesøsken på besøk. I matchende klær. Signert pappaen. Utrolig.

Jeg håper han blir like kreativ nesten like kreativ som henne.

Han får den der smokken den andre dagen.
Søsteren min tipser meg om at apoteket har søte, små
smokker fra MAM.
Men denne her er helt uten krinkler og kroker
som skumle basselusker kan sette seg fast i !

Vi gjør oss klare for å dra hjem.
Han er ikke sånn overivrig etter å ha klær på.

Vi har vært hjemme en uke, og han ligger stort sett slik som dette.
Når han ikke spiser. Noe som er ganske ofte egentlig,
men han skal jo ta igjen alle de store !


I dag er det to uker siden vi fikk ham. Lillebror C.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar