torsdag 2. januar 2014

Siste del av 2013

Denne oppkjøringen til jul ble veldig mye annerledes enn i fjor
da jeg bare gikk hjemme og nav`et var i permisjon.
100% jobb og en unge ekstra (samt enda litt mer ekstra, men mer om det en annen gang)
ga ikke noe spesielt fredfull advenstid til å lage harmoniske facebook-statuser av for å si det slik.
Julekort-seansen for eksempel, som jeg hadde så mange planer for og som egentlig skulle ha vært unnagjort en gang i oktober... ja den tok vi 13. desember i en rasende fart da vi ikke følte oss trygge på at minstebarnet skulle bli holdt GODT NOK FAST !



Hold fast, sa jeg !


Vi tente adventslys da. Nesten hver kveld.
Eller ihvertfall hver annen eller tredje kveld.


I aller siste sabla liten så fikk vi unnagjort juleverkstedet.


Vi fikk opp julestrømpene, juleantrekkene og gavene kom i boks tre dager før dagen
og ved hjelp av nattens små timer så ble treet ferdig pyntet på lille julaften.


Det er klart barnet skal ha sølv-sko til jul.


Sølv-sko og julekjole bestilt fra Canada til tross.....ER det over leggetid så ER det det.



2. dag fikk Bitten besøk av to gutte-kompiser.


Og på kveldene fikk hun tiden til å gå med HayDay.

Så skulle vi på etterlengtet ferie til campingvogna. Turen ble utsatt to dager p.g.a omgangssjuke.
Men på søndagen så alt rolig og greit ut. Helt til vi kom over med fergen. Da kastet storebror opp hvert 8. minutt til vi var fremme (snakker 2 timer her). Og på kvelden ble H dårlig.
Dette er ett av få bilder jeg har fra turen, da det verken ble ski eller sosialt samvær med min brors familie.
Nyttårsaften var H såpass at vi kunne dra hjem igjen.


Og så ble det en fin kveld med biff, stjerneskudd og raketter :)
Ungene fikk bare ha på ullklær siden polyester og fyr er fy-fy.
Så kan man jo lure på Lilles votter.
Det er ikke så farlig med brannskadde hender liksom ??
Jeg vet ikke hva jeg tenkte på.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar