tirsdag 8. oktober 2013

Om å tro på Gud, eller kanskje bestefar.


Vi var i barnedåp i helgen, til mitt tantebarn nummer 5 :D
Selv har vi ikke døpt våre barn, fordi vi er humanister eller ateister eller noe i den dur.
Dersom man absolutt skal sette navn på ingenting. 
Men tantebarn feirer vi jo såklart enten det er slik eller så !


Denne scenen utspilte seg i kirken under prekenen:
Lille: - MAMMA ?? Koffor trur ikkje du på Gud og Jesus ?!
Jeg: .....
Store: "Da berre E` sånn".
Lille: - Men du mååå tru på iallefall ein av di ! Gud eller Jesus ?
Jeg: (med sammenbitte tenner) Eg trur på bestefar .
Lille: - Neei, Gud eller Jesus ???
Jeg: (Lavt, men hvesende) Eg trur på bestefar !

Og så ble jeg reddet av at alle skulle reise seg. Trodde jeg.
Men det var visst bare faddere...
så da fikk jeg pent sette meg ned igjen. The sit of shame.


Og dette er alt jeg klarte å få til av bilder på den store dagen,
men jeg vet at det var minst tre stykker der med speilreflekskamera.
Og jeg veit at de nevnte tre er mine søsken - send meg bilder !


En flokk bunadskledde små blir jo aldri feil.


Og en enda mindre en, også denne i bunad, blir ihvertfall ikke feil !

Fire minutter etter at det bildet ble tatt så måtte jeg støvsuge rundt Bitten.
Det begynner å gå opp for meg (apropos religion) hvordan han der Jesus kunne mette alle
de sultne i ødemarken. Har dere SETT hvor mye mer det blir av en brødskive når den ligger
i deler på gulvet ???

2 kommentarer:

  1. Hehehe! Som jeg skulle sagt det selv. :-D Heldigvis har jeg ikke fått det spørsmålet ennå. Og ja, jeg har sett en bødskive eller flere i MANGE deler på golvet. Ikke noe problem å mette endel folk med sånt. Ikke nok med det, jeg har løst gåten med hvordan han der Jesus kunne gå på vannet og jeg. Har gått på vannet mange, mange ganger selv... Om vinteren, ikke noe problem!

    Vakker bukett bunadsunger, forresten!

    SvarSlett