tirsdag 27. august 2013

Mor strikker. Del 2.

Fredag i forrige uke ringte jeg mamma:
- Har du nåke gul tråd ? Okergul eller sennepsgul ?
Det ble påskegul. Påskegult akrylgarn fra nittenpilogbue.
Jeg har to strikkebøker her oppe. Begge er mammas, og begge inneholder oppskrifter på dukkeklær.
Bare strikk med tjukkere tråd enn det som står, sier mamma.
Så det prøvde jeg, med ganske bra hell.
La også til en centimeter og tre på "forstykket" pluss ti ekstra cm på selene.


Bitten poserer i splitter ny bleiebukse.




Ruller litt sånn her jeg, mamma. Så man får sett fra alle vinkler !


Hoppsann. 

Denne her er sjukt enkel å strikke, og super for nybegynnere som meg :D

3 kommentarer:

  1. Du e jo reine eksperten du no:) tommelen opp altså:)

    SvarSlett
  2. Superfin, og gult er jo kjempekult :-) Gro

    SvarSlett
  3. Wow! Den var jo bare urfin...! Saa flink du er :) Den ser da ikke saa lett ut...

    Gullungen din er VAKKER altsaa. Skikkelig nydelig ansikt!
    KLEM!

    SvarSlett