mandag 5. august 2013

Carpe diem eller mal hvitt ??

Jeg leser endel blogger. Mange blogger. Gode blogger. Og sjukt latterlige blogger. Den siste sorten leser jeg for å føle meg bedre, og kanskje få meg en god latter. Den siste sorten blogg inneholde gjerne neglelakk, pumps, bittesmå hunder, rettetang og plastiske inngrep som visstnok ikke er inngrep men helt naturlige greier.
Men uansett.
Der ute i bloggverdenen finnes det et tusentalls mødre med mer eller mindre hvitmalte hjem.
Og mange av dem lever etter en visjon. En tanke.
Det kan f.eks være sånt som:

- Carpe diem - grip dagen
- Et smil forgyller hverdagen
- Vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg
- Lev som om hver dag er den siste
- Mal alt hvitt
- En Restylan` om da`n
- Nyt hverdagsøyeblikkene
- En dag uten trening er en dag uten mening

etc. etc. etc.

Som trebarnsmor med en skjødesløs fraværende samboer har jeg også et livsmotto. En måte å leve på.
En tanke som jeg følger slavisk fra mandag til mandag:


Gå aldri tomhendt fra et rom til et annet !


Hvilket motto lever du etter ?

11 kommentarer:

  1. Ha ha, på veggen har vi "Carpe that fucking Diem!" Veit ikke om jeg har noe motto? Kanskje "pytt, pytt" eller "det ordner seg".

    SvarSlett
  2. "Slapp av, husarbeidet går ingen steder"

    SvarSlett
  3. Liker den avslappa stilen her !

    SvarSlett
  4. Har adoptert et motto fra ghaneseren (selv om det til tider irriterer meg fra vettet når det er han som tar den), "Tomorrow is another day" :D

    SvarSlett
  5. Lykken er å glede andre ;) Det er mitt motto.. Jeg blir så glad når andre er glade.. Jeg takler dårlig å vinne i f.eks kortspill, fordi jeg unner de andre å vinne.. Jeg blir lei meg når andre taper ;) haha..

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er jo drømmepersonen, bare husk å ta litt for deg du også innimellom !

      Slett
    2. hehe.. ja, det var det da! Men samtidig på jobb, så er jeg opptatt av at ungene skal lære å tape, fordi det er noe de fleste barn sjelden lærer på hjemmebane ;)

      Slett
  6. Nyttelastprinsippet har jeg også alltid vært tilhenger av! Skal man fra et rom til et annet, eller ennå til fra en etasje til en annen så se deg rundt og finn noe som sikkert skal samme veien :-) Ellers har jeg ikke noe utpreget livsmotto, men prøver så godt jeg kan og gjøre det beste ut av hver dag :-) Synes det er trist med folk som starter mandagen med å begynne nedtelling til fredag... akkurat som mandag, tirsdag, onsdag og torsdag barer noe man må igjennom for å komme til fredag! sørgelig mye bortkastet tid.... Nei nyr onsdagen, det blir fort nok fredag :-) Gro

    SvarSlett
  7. Haha, så herlig!!! Vi har også vakker kalligrafi på veggen, med tiåringens vakre penselstrøk står det jammen DRIT på veggen i gangen. Hm. Kanskje et livsmotto det og??

    Fabelaktig festlig lesning!! Du er god!

    SvarSlett