søndag 30. juni 2013

Sommerens fargekart

Det er rart med det, men hver gang vi er her nede i H's barndomsby
så har de salg på den der Villervalla-butikken.
Og hvert år låter det CHINGCHINGKATJIIING i kassen deres. 
Med hilsen fra olje-Norge.

Jeg ville ha sorte jakker.
H dro frem en rosa.
Den turkise og den grønne er m.a.o et kompromiss.
Men jeg hadde jo bestemt at blått, gult, sort og hvitt var sommerens farger, sa jeg.
Vi ser dom iallafall i dom här, parerte H.
Slik ble det. Norsksvensk enighet. Union all over again.
Og det var
Sverige som fikk ha kongen. Det viste seg  
tydelig da også den turkise sommerhatten gikk gjennom nåløyet.

Jeg har kjøpt hatten og buksa. Jajamen.
Og hvordan da "ser dom i de här"?
Guttungens overkropp smelter jo helt inn i gresset bak ham.

Gult.

Jada, jeg vet at dette er turkis. (Vet også at bildet er oppned).
Men turkis er på min søsters sommerfargekart.

Her kræsjer de med noen bildingser inne på Kreativum.
De kræsjer i blått, gult, sort og hvitt. 

Og tilslutt et random bilde bare for at jeg også skulle få bli med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar