søndag 2. juni 2013

Gjenbruk


Gjenbruk er så inn i tiden at det nesten er på grensen. 
Gjenbruk er nesten like mainstream som HM for tiden, (men likevel ikke).
Det er ikke mange plagg jeg har kjøpt til Bitten.
Selv om jeg hadde store planer om å gjøre akkurat det - kjøpe mange nye plagg.
Det var bare det at det dukket opp så mye NAJS fra skuffer, skap, kjellere og loft rundtom !




Trøya fikk Store da han ble født. Sokkene er arvegods fra en kusine.


Store i samme jakke. 2006.


Og Lille i 2008. 


Denne strikkede buksen vet vi ikke helt hvor kommer fra ?


Lille med strikkebuksen i 2008


Kjole som min tante sydde til meg i 1982. Sees her på bitten i 2013.


Kjoleforklê. Dette har søsteren min hatt, og muligens jeg også.
Luen er jeg usikker på, men den er minst 10 år gammel
(og ble desverre igjenglemt på flyet ned til Rhodos..kremt).


Skjorte. Minst 30 år gammel. Fra mammas loft.


Lua strikket mamma til Store, men da hadde den blå kant. Nå har hun fikset en rosa.
Trøya fant hun i en gammel sy-pose og gjorde ferdig for noen uker siden.


Store med samme lue i 2006.


Her har Store på et sommersett etter lillebroren min i 2006


Og fetter I med nevnte sommersett i 2008.



Disse to er bare de beste. Fra mammas innerste loft.
Det er bleiebukser fra rundt 1950.
De er i utgangspunktet ett stort tøystykke med snorer og knapper
som man føyer sammen etter beste evne.
Er ikke sikker på om jeg har gjort det helt riktig her,
men plaggene er uansett sjukt bedårende !!


Bitten er modell.



2 kommentarer: