mandag 27. mai 2013

Rhodos del 2. Fredag-søndag.

H fant en tvilsom is. "with rum. Adults only".

Fredag kjørte vi til Tsambika beach.
Øyas fineste, sa guide-Nicoline fra Sverige.



Jeg slukte denne boken med hud og hår.
En svensk reisehåndbok jeg fant på hotellet.
Fra 1974.
Solbrillene er helt ekte Roy Bjarnes til 4 Euro.

Oppdaget digge farger. Vuderer å selge bilderettighetene til
Apollo/Ving/Startour.

Så spiste vi i noens hage, før vi kjørte hjem til hotellet.
Gjestene til høyre tok noen gode støter av både det ene og det andre, før de satte seg bak rattet.
Jeg støtter den oppførselen. 
Hadde selv ALDRI begitt meg ut på veien blant loco grekere uten noe i blodet.

Lørdag tok vi bussen inn til Rhodos by igjen.
Tok turistbilder:
Sånn ca her skal "kolossen på Rhodos" ha stått. Ett av verdens sju underverker.
Fyren som begynte på kolossen (og gjorde mesteparten av jobben) skal ha
gjort noen feilberegninger og i fortvilelsen over dette tatt sitt eget liv.
 (Ref. den svenske reisehåndboken fra 1974).
Tenk på det neste gang du sutrer over en litt dårlig dag på jobben.

Turistbilde av fontene.

"Blue lagoon". Sv. stilig bar/restaurant.

Ingen pirat-bar uten papegøyer.

Søndagen tok vi ikke så mange bilder.
Men vi reiste hjem.
Ungene sov hele flyturen.
Hallelujah.

5 kommentarer:

  1. Nett oppdaga bloggen din, og sit her og humrer!

    Har du nokon tips til å ta med baby til syden forresten?

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal dere avgårde ? Hvor gammel baby ? Bæreselen var det smarteste trekket syns jeg. Og helseteppet som jeg aldri før har fått brukt var helt perfekt i varmere strøk. Vi hadde med dyne og pute hjemmefra. Det hadde hun brukt en stund i forveien, så det var en kjent lukt. Når det var for varmt med dyne brukte vi bare trekket.
      Jeg hadde med en flaske saft på flyet i tilfelle ørevondt ved take-off og landing, men siden vi aldri har prøvd saft før så ville hun ikke ha. Det gikk uansett greit å amme selv om ungen var fastspent i flyselen :)

      Slett
  2. Bæresele var eit godt råd, har vore litt usikker på om det ville bli for varmt for bærer å ha på magen, er jo som å ha på seg ein liten radiator berre tempraturen går over 22 grader i Bergen. Er bryllup i Italia i juli som står på agendaen, med ein baby som då er litt over 3 mnd.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ER varmt med sele. Vet ikke hvilken du har, men på min slakker jeg reimene litt så det blir liiittegranne luft mellom meg og ungen. Fikk også tips om å legge en klut ( a la gasbleie) mellom meg og ungen. Men selen var uunnværlig i alle køene etter innsjekk av vogna. Sikkerhetssjekk og så all ventingen til boarding.

      Slett
    2. Det var lurt, takk for tipsa:)

      Slett