torsdag 2. mai 2013

Blåsbort-dagen på fjellet

Tirsdag kveld bestemte vi oss,
uten å sjekke været så veldig nøye, for å bruke arbeidernes dag på fjellet.
H er i Nordsjøen, så det ble bare meg og ungene. Tenkte å ha Bitten i Ergo-selen.
Onsdag våknet vi til ok vær. Etter frokost var været mindre okej. 
Det blåste friskt og regnet litt innimellom. Ikke noe trivelig for en 3,5-måneders med andre ord.
Det hele ordnet seg slik at Bitten ble igjen hos bestemor og bestefar (dvs. mamma og pappa).
Vi andre kledte oss i tre (overkropp) og to lag, ullsokker og buffer,tok med sjokkis og kjørte avgårde.
Vi hadde fått tips om at turen tok ca 45 minutter med barn.
Vi brukte NØYAKTIG 45 minutter. Og da hadde vi tid til å:

Leke Bukkene Bruse (jeg fikk rollen som troll..)..


...og ta de vanskeligste utveiene. Følge stien ? Nah.


Hoppla. Ungene var fascinerte over de døde trærne
som er spor etter en storbrann for endel år siden.


På toppen blåste det friskere enn det som var gøy for en hønemor.
"KOM NER HER !!" ropte jeg på en ikke-cool måte da den ene ungen blåste over den andre.


Men de hørte ikke etter.


Her har vi endelig søkt ly, og åpnet sekken.
Eventyrsjokolade og saft friskt kildevann.



Her fikk jeg tvunget Lille til å ta et bilde av meg.
Hun hadde dog ikke tid til å vente på at jeg skulle komme
 meg på riktig avstand og stille meg opp på en måte som så naturlig ut selv om den ikke var det.


Så da tok jeg et bilde av meg selv på en måte som skulle se naturlig ut,
men som ble verken slik eller så. La det likevel ut på instagram.

Og alle var enige om at det var en kjekk tur.


1 kommentar:

  1. Dere er så flinke til å komme ut på turer, og selv om det regner er det deilig å komme ut bare man har gode klær på. Jeg brukte 1.mai på å bli frisk og så skiftet jeg til sommerdekk på bilen med god hjelp av lilleprinsen :-) (og i dag våknet vi til snø..jada...)

    SvarSlett