søndag 12. mai 2013

17.mai-antrekket

For tredje gang er jeg en ammende mor på selveste søttende mai.
Amming og bunad passer utgjør en sv. klønete kombinasjon.
Med Store hadde jeg bunad. Med Lille ble det kjole.
Og nå sitter jeg og teller litt på knappene her.
Bunad ? Kjole ?
Kjole? Bunad ?
.
I tillegg så har Store ytret at han ikke er sånn overvettes begeistret for å gå i bunad (WHAT??),
men der tror jeg mor bestemmer. Ihvertfall dette året. Det er jo så mye koseligere enn dress.


2009. Store 3,5 år, Lille 1 år.


2011. Store 5,5, fetter I 3 år, Lille 3 år, kusine I 6 år.


Saueskinn og sinkstamp. Fotografi-klisjê nummer 1 !

.
Bunad under størrelse 1 år har vi (mamma) ikke,
men Bitten har bestilt seg outfit fra Ebay.
Ser at jeg må sette noen sting bak på den lua der.
.
Hva skal du og ungene kle dere i på nasjonaldagen ?
Bunad ? Kjole ? Bukse ? Onepiece ?


4 kommentarer:

  1. Så fine unger:-) Her blir det bundad på meg og Ingrid og dress på Jacob og Håkon

    SvarSlett
    Svar
    1. Og så de fine bunadene dere har !!

      Slett
  2. Jeg ammer ikke! Så jeg skal ha bunad. Gutta har korpsuniformer. Og vesla har utallige outfits.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, såg bunadsdama på instagram. Veldig fint bilde ! Det er lett for at sånne småjenter får mange outfits gitt.

      Slett