onsdag 24. april 2013

Foreldresamtale

Jeg har de siste årene hatt endel foreldresamtaler. Eller MANGE foreldresamtaler har jeg hatt.
Men det er liksom noe annet å være forelderen selv.
Idag skal jeg på Stores 4. samtale i hans 2-årige skolekarriære.
 Stores klasseforstander var faktisk lærer på skolen da jeg gikk der også.
Jeg er ikke nervøs eller noe. Men det finnes jo noen normer man må følge sånn generelt i livet,
så jeg har nå dusjet og vasket håret fritt for gulp og snørr fra forkjølet baby,
Tatt på rene klær. Jeans og en fin tunika ulltrøye ble det visst ja (bombe).
Jeg sørger for at ungene, som jeg må ha med siden H er på jobb, er rene og velkledde.
Jeg fikser Lilles hår med tusen spenner og strikker, 
selv om jeg vet at det er dødfødt og at frisyren kommer til å vare i nøyaktig femten minutter.
Må huske å slå av både lyd og vibrering på mobilen.
Må huske og holde fokus og ikke dille med baby/kjefte på unger under samtalen.
Og mens jeg skriver dette tenker jeg at læreren ville aldri ha lagt merke til verken
snørr, spy, Bula-bukse, fett hår, skitne unger, vibrerende mobiler eller uklart fokus.
Sist vi var der snakket han non-stop i tjue minutter og verken jeg eller H fikk inn
et ord. (Må legge til at vi er sv. fornøyd med læreren uansett)
Jaja, jeg ser uansett frem til "samtalen",
særlig til det siste punktet på skjemaet som Store fylte ut  heromdagen:
(syns jeg må legge til at å "få straff" va når læreren "pratet alvorlig", hahaha).

Stiller dere med joggebukse og fett hår på utviklingssamtale ?
(Og det het da visserligen "konferanse" før i tiden ?)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar