onsdag 13. mars 2013

Drømmer om Mallorca

Sitter og drømmer meg tilbake til Mallis. Det begynte med at jeg skulle spille musikk for ungene.
Et bredt repertoar med bl.a Bjørn Hellfuck og Lars Winnerbäck ble avsluttet med Vengaboys` IBIZA.Ibiza-toget har desverre gått for min del, tenkte jeg. Er nok mer på Mallorca/supercharter/familietur/voksneutkledtsombamser-stadiet, og mindre på det med fri sex og dop.

Vi var jo på Mallis* i oktober 2011:
(* kul svensk slang)

Bodde på hotel Sea Club.
Burde vel strengt tatt hett; 600meterswalktothesea-Club.
Vi trivdes absolutt på Sea Club. Bassenget var altfor kaldt for
mor, men ungene badet villig.
(Helt til dag to, da Store fikk vannkopper og vi fant det best
å ikke være så tett på andre mennesker).


Vannkopper passer bedre på stranden. Det sier seg jo selv.
Alcudia har nydelig lang sandstrand som blir rensket for boss og skrot hver kveld.


Ungene kunne nok tilbragt hele ferien på stranden og i sanden.
Men desverre for dem så har de et par rastløse foreldre.


Leiebil er fine greier. Denne dagen kjørte vi til Cap Formentor.
Veien var som en halv vestlandsvei. Gamle Rullestad er autostrade til sammenligning,
og Åkrafjorden (d.e) kan ta seg en bolle. Jeg lukket øynene. Ofte.


Men utsikten var nydelig der oppe.


Strandheng igjen. 


Utsiktspunkt . Syns jeg aner tendenser til vind i bildet.
Jeg gjør gratis reklame for Abercrombie & Fitch
og RedBull samtidig som jeg signaliserer til alle lommetjuver at;
Halloi!!!Jeg har et visakort i lomma!!!
Proff turist.
.
Denne proffe turisten vil gjerne til det store landet "syden" igjen.
Vi har funnet en haug bra turer, men klimaet...er litt bob-bob.
Hvor reiser en småbarnsmor med eget visakort,
en mann og tre unger i kofferten ??
Finnes det noe bra syden i begynnelsen av mai ?

4 kommentarer:

  1. Det må vel bli Mallorca? Me var der i mai i fjor. Fin temperatur og bra hotell: Alcudia Pins. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bra temp altså ? Er jo det me ankar litt på. At det ikkje skal vera skikkeleg sommar.

      Slett
  2. Ja, rundt 23 grader. To dagar med overskya. Me reiste 5.mai og var der i 2 veker. :) mammaMy

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for svar :) Tar det opp til vurdering igjen. Hadde vært fint med ein tur snart, eg tør ikkje stola på den norske sommaren !

      Slett