lørdag 23. februar 2013

Fasaden og utedagen


Himmel for et snasent vær vi har for tiden !
Det blir kanskje lett kvalmende å legge ut utebilder igjen, men innebilder av unger med nesene i div. smartphones og nettbrett er ikke bra for familiefasaden !

Lille på jakt etter istapper.

Jackpot!

Vi gikk til lekeplassen. Det er utrolig at dette lille stedet med typ
4 hus har både egen velforening og lekeplass med ballbane.
Mye har skjedd siden jeg var liten. De siste 10 årene altså....eller sånn.

Jeg hadde med overraskelse.
En 3-pakning med kinderegg,
og heldigvis er Bitten for liten til slikt.. ;)



"Eg e ein huleboar !"

Og dette her er en fjellklatrer.
De fikk klatre så mye de orket idag, UTEN at jeg sto
nede og hylte diverse formaninger og advarsler.
Type: "Da e veldig høgt ner also !" (really?),
Eller: "Ska me ikkje heller leka i sandkassen? Hm ??"

Kul og avbalansert mor.
Inni alt det hvite finnes det et 5 uker gammelt barn,
som er i direkte sollys for første gang i sitt liv.
Hun digget det. Sa hun.
.
Er DU en kul og avbalansert mamma?
Eller er du mer av typen som:
- Moser 5-åringens mat så ingenting skal sette seg fast i halsen?
- Har gå-sele på samtlige barn, uansett alder, når dere går langs veien ?
- Kjører ungene til og fra skolen fordi bussene ikke har barneseter?

2 kommentarer:

  1. Litt av begge deler tror jeg. Husker jeg sto og hylgråt når Jacob skulle ta bussen til skolen første gang men ikke fordi det var barneseter men fordi han skulle ut i den store verden alene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Uh, ja jeg kjenner den følelsen. Store har tatt bussen 3-4 ganger og mamsen følger ned til busskuret hver gang..

      Slett