torsdag 28. februar 2013

And isn`t it ironic ? Og navnetrøbbel.

.....
Da jeg hadde skrevet det forrige innlegget pakket jeg Bitten nedi vogna.
Og hun hylte.
Jeg trillet humpetihump frem og tilbake over dørstokken.
Og barnet hylte.
Jeg fant frem den smokken som har blitt tatt best imot, men likevel ikke tatt imot.
Og så holdt jeg den inni munnen på henne. Ikke type kvelning,
men bare på plass så hun ikke fikk spyttet den ut.
Og hoi ! Mirakler skjer når man minst venter det.
Nå sover barnet. Med den der smokken.
Ikke de nye og flotte vi kjøpte på sv. velassortert og proff barnebutikk.
Ikke den søte, hvite med hjerte på som ble inn- eller an- skaffet dager etter fødselen
fordi DEN kanskje ville falle primadonnaen i smak.
Ingen av dem.
Men storesøsters fem år gamle navnesmokk. Den ble det.
Skal snarest mulig bestille identiske, men med Bittens navn selvsagt.
Bare vi får det godkjent.
Tidligere i kveld prøvde jeg å registrere navnet hos altinn.no,
men måtte begrunne både fornavn og etternavn (??)
Jeg skrev:
Vi ønsker et mønetegn over o for å få frem hvordan navnet skal uttales.
Barnets far heter ***** til etternavn.

.
Så får vi se hva svaret blir.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar