lørdag 8. desember 2012

One fine day. Skogen, bakken og bålet.

Når det først er snø her så må vi utnytte den til fulle.
Husker godt fjorårets "vinter"...måtte ta ungene med på hyttetur
helg etter helg for at de skulle få se snø.
Men nå er den jo her, og idag kjørte vi til en akebakke noen km herfra.
 
Det var mye vind i bakken, og skogstrollet her har søkt ly.
 
Kakao hjelper på kulden. Nå skal det sies at ingen av ungene frøs
(hadde med eldste tantebarnet også). Var vel strengt tatt bare jeg som
hutret, men så er det begrenset hva jeg har plass til av
mellomlag under skallplaggene også...uh.
 
Velte kjelken med vilje er moro.
 
Tantebarnet og Lille på vei utfor.
 
H fikset, på ekte villmarksvis, et lite kvist-bål.
 
Her har ungene hytte i en busk.
 
Da jeg hadde sovet en time og to på sofaen hjemme i vårt nokså lune rede,
 var det klart for bålbrenning hos mamma og pappa.
 
Store lurte på om det fløy glør fra bålet og inn i granen, men
det var bare mamma som hadde pyntet ute-juletrêet med røde kuler.
 
Så måtte jeg, høygravid i uke 37, slepe barna hjem på kjelke.
Lille ble tydeligvis en varulv på veien (?)
 

Mye utetid tar på kreftene, og etter å ha sett håndballkamp sammen med meg
ble Lille liggende i stolen. Leeeeenge.
.
Verdens fineste genser har bodd på mammas loft i 30 år.
Ullbuksen er fra Memini, og strikkesokkene er bare ett av mange par som
 dukker opp med jevne mellomrom. JEG strikker ikke. Mamma strikker ikke (sokker).
Men jeg tror hun kjenner endel strikke-mennesker.
Jeg skulle ønske jeg var et strikke-menneske, for det finnes så utrolig mye fint å lage !

3 kommentarer:

  1. Ser ut som en fin utedag. Flott genser!! :-)

    Jeg skulle også ønske jeg var et strikkemenneske. Har prøvd, men tror det genet forsvant med mine bestemødre. :-S

    Jaja, ha en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Søren, sånn uflaks med det strikkegenet ! Noe i den duren kan ha skjedd her også.

      Slett
  2. Kjempe fine bilder, drømmedag. Sjekk gjerne ut bloggen min også, jeg er en en uke gammel fersking.

    SvarSlett