fredag 28. desember 2012

Lego-romjul og vintage-gensre

En romjul i legoens tegn. Og far var ikke hjemme.
Heldigvis klarer småene det meste selv.
1. juledag:

Lille har, politisk ukorrekt nok, "jentelego" (Lego Friends).
(Lassevis med nye leker flyter overalt i bakgrunnen).
 

Mens Store bygger lastebil (Lego City)
 
2. juledag. Her har jeg klart å lø alle lekene oppi vuggen
organisere bort de fleste bakgrunnslekene fra dagen før.
Lille holder fremdeles på med Lego Friends.
.

Mens Storebror faktisk tar seg tid til å leke litt med sakene.
H kom hjem på kvelden 2.dag. Stor jubel i heimen :)
 

3. juledag. Her er det ingen tilfeldigheter når det gjelder påkledning.
Store har Mariusgenser anno 2012,
mens Lille og kusinen hennes har på gensre fra typ 80-tallet.
Syns nesten de eldste gensrene var finest jeg...
 

Enebarnet vårt.
Lille insisterte på å sove hos bestemor sammen med kusinen,
så vi har prøvd på ett-barnslivet noen timer idag.
(og inatt...som er akkurat nå. Jeg får ikke sove, har prøvd siden kl. 23.00).
Det var forsåvidt greit. Men litt stusselig. Tilogmed Store, som sikkert har nytt freden, syns at Lille burde vært tilstede under kveldshistorien. Vi leste om bygden som glemte at det var jul.
Litt senere leste Store historien en gang til, mens han satt på do.
.Og NÅ skal jeg gi Jon Blund et forsøk til.

3 kommentarer:

  1. Heisann:) Har sett i den flotte boka mi Marius boka, og genseren lille har på seg heiter Slalom og er designa av Unn Søiland Dale på 50 talet, ho har designa Marius genseren også:) Dei var forresten kjempefine i gensarane alle dei tre ungane:) ha ein kjempefin dag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Alt du finne ut. Har prøvd å googla mønsteret, men e visst berre Marius so kjeme opp. Ein dag når eg blir vaksen så skal eg lera meg strikkekunsten.

      Slett
  2. Du får lesa Allers:) då ska du sjå du blir oppdatert og lære deg strikkekunsten berre av å lesa deg te da:)))

    SvarSlett