onsdag 19. desember 2012

Juleforberedelsene. Og de andre forberedelsene.

1 stk ferdigkjøpt (her juksar me litt) pepperkakehus,
i utgangspunktet i 10 deler men som igjen hadde delt seg opp til ca tjue deler, skulle pyntes i går.
Det ble naturlig nok H som sto for selve reisingen av huset, siden han har erfaring fra garasjebygging.
Jeg og ungene tok jobben med å pynte, siden vi har endel års ansiennitet med...eh...godterispising.
.
Først melis/eggehvite på takplatene.
 
Småene legger takstein. Og spiser takstein.
(Jeg vet ikke hva det er med Lille...hun er bare en sånn unge...
Hver morgen steller og strigler jeg henne med fletter og hårspenner og rent ansikt.
Så tar det ca 20 minutter og KABOOOM - alt er i et eneste rot).
 
Vi ble veldig fornøyde med huset vårt,
og ungene lurer på om julen snart er over...så vi kan knuse og spise.
.
Jeg for min del håper dagene frem mot jul går VELDIG sakte.
Gavene er i boks, julekortene er sånn nogenlunde i boks
(jeg lager dem selv, hver jul. Og angrer like mye, hver jul.
Kanskje det blir fra fotobutikk neste år).
Babyklær og kluter og bleier og greier er kjøpt inn.
Men sengen er ikke skrudd opp, og vogga er ikke hentet frem,
og bilsetet som jeg skal kjøpe av en bekjent er IKKE kommet i hus enda.
Pepperkakene (deig fra IKEA) og kakemennene (deig fra MAMMA) er spist opp.
Jeg har ikke pyntet noe særlig til jul.
Jeg har ikke funnet frem og evt. strøket juleklær.
Jeg har ikke pakket bagen til føden.
Men jeg har hamstret en hel masse halsbranntabletter .
Ungen er estimert til rundt 3900 gram (jeg tenker vi tipper på 4000) ved fødsel,
og alle disse grammene fyller nå opp det rommet som mine organer vanligvis har.
Magesekken f.eks. Den er det ikke mye rom til i herberget, gitt.
Så jeg kjøper Gaviscon, som er anbefalt for gravide. Og så kjøper jeg Pepcid, som sannsynligvis ikke er testet godt nok på gravide, men som er det eneste som hjelper sånn noenlunde.
.
15 dager til termin. Og mor er ikke klar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar