mandag 3. desember 2012

Engler i sneen*

* Innlegget er, til tross for tittelen, helt Jonas Fjeld-fritt.
 
Søndag 02.12.12
Vi går en tur over broen og jeg ønsker av hele mitt hjerte
at jeg hadde tatt med meg speilrefleks-kameraet.
H`s avlagte HTC blir bare ikke det samme.
.Målet med turen er å få utsikt til Slåtterøy fyr,
og
da er det lettest for mor å gå over til den andre øya.
Mor har nemlig bare med seg støvler. Stilige støvler. Glatte støvler.
Som funker dårlig i ulendt terreng.
.
.En stopp for å lage engler.
,
"Eg tegna et smilefjes på min" sier Storebror.
.
Tidenes vakreste engel, syns mor.
.
Der borte er fyret!
Vi kaller det Storeblink.
Etterpå leker ungene at de er hunder.
De kryper rundt i haugene og plutselig går Lille gjennom isen på en dam
og da er hun Rosa ("Rosa på dagheim" av Barbro Lindgren. En favoritt her i huset).
Etterhvert blir mor kald i de flotte, men småkalde støvlene sine.
"No må me gå, mamma e litt kalde på beino" sier jeg.
"Du kan bere gå ned på rasteplassen og jogga deg nåken runda",
får jeg til svar av min super-løsningsorienterte sønn....
Jeg syns jeg ser meg selv. Pesende rundt og rundt i ring med en medisinball på magen.
Hahahahaha.
Vi gikk heller hjem, for å si det slik.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar