søndag 25. november 2012

Helgen og julestjernen

Ellers denne helgen har jeg hatt besøk av en venninne og gubben.
Fikk flott 30-årsdagspresang. Noe som varmet litt ekstra siden jeg
bestemt mener jeg fylte 31 her i høst en gang.
.
Vi har bakt pepperkaker, selv om det bare er november:
 
Idag er det søndag og søndag er turdag:
 
.
Og nå i kveld har vi vært på kino og sett den nye versjonen av "Reisen til julestjernen".
Den var temmelig skummel for lille,
som etterhvert krøp opp i mors fang - og ble der til filmen var over.
Begge ungene var likevel veldig enige om at filmen var bra.
Personlig så klarte jeg aldri å bli helt glad i kongen,
og utifra voksent synspunkt så kunne filmen gjerne
ha vart litt lengre enn 1 time og 16 minutter.
MEN lengden var helt passe for en snart 5 og en snart 7-åring.
.
Den får en sterk 4`er av meg.
.
Tror jeg må se originalen også. Har liksom aldri fått med meg den.
Pleier ikke den å gå på juleaften?
Er det midt i pinnekjøttet kanskje, siden jeg stadig går glipp av den ?

4 kommentarer:

  1. Jepp, kakebaking her også, sjølv om det er november. Og faktisk så er det andre runde med julamenn. Pepperkakene er nestepar ut, deigen er klar, kjøpt på Ikea. Dei har berre den beste deigen synest eg :-) Til helga så reiser me til Stord for å ringa jula inn ;-) Då blir det litt sånn forhåndsfeiring sidan fine folk reiser på cruise i jula. Det er nokon som har det, du...

    Ha ei god ny veka!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja eg hadde besøk av dei fine folka i går. Dei fekk kun servert julabrus, så dei ikkje skulle venna seg til luksuslivet for tidlig! Men dåke hadde vel sjangsen til å vera med dei ? Me brukte IKEA-deig her og. Sjukt søt, men veldig god !! Julamennene har eg enno ikkje sett ferdigdeig på nokon plass, så der får me bita i sureplet og baka sjøl. Pleier bli i to omgangar her. Sidan det er mors favoritt...ehm...

      Slett
  2. Hvordan tror du filmen er for en 4-åring?
    For skummel?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var flere 4-åringer i salen, og ingen gikk ut ihvertfall. Det kommer nok helt an på ungen, og om mamma har et ledig fang :) Jeg forklarte litt underveis, så de skulle få med seg handlingen.

      Slett