tirsdag 9. oktober 2012

Ferie og jentedag.

Jag har tatt meg noen dagers høstferie. Den 5. ferieuka pleier vi ta ut i romjulen,
men da er jeg i permisjon. Så var jeg altså veldig heldig og fikk ta 4 dager nå.
Idag er Storebror med mamma, søsteren min og to søskenbarn på besøk til et gammelt støv en gammeltante på en nabo-øy. Ergo så var det duket for jente-dag her hjemme !
Vi begynte med en kjøre/shoppingtur. Juleklær og fargebok ble kjøpt inn.
(Jepp, juleklær i oktober. I desember er de nemlig utsolgt).
Så bar det hjem for å fargelegge til den store gullmedalje.
Når Storebror er borte er det fritt frem i pennalet hans, noe Lille setter ENORM pris på.
Vi har spist favorittmiddag; Maxboller med mais for Lilles del mens mammaen valgte stekte grønnsaker med nudler. Vi har drukket favorittdrikken vår; Sjokomelk og RedBull.
Og nå fargelegger Lillemor igjen. Hun klagde på smerter i armen for en stund siden, haha.
Typisk belastningsskade for jenter i 4-årsalderen med ny prinsesse-malebok.
 
Bildene er fra en annen dag, men hun har hatt samme bukse på idag.
Vi fikk skryt for den på butikken !
Vi har vært så heldige å arve denne, MEGET pent brukt, og den er fra Memini.
Buksa heter faktisk det samme som barnet også :)

4 kommentarer:

  1. Man burde begynne å tenke på juleklær og julegaver og sånt nå ja. Men jeg får ikke somla meg til det...

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei desember virker uendelig langt borte må jeg si. julegaver ja...den var det verre med her også.

      Slett
  2. Svar
    1. Ja husker vagt alle skrivekrampene på skolen, men det var jo under tvang.

      Slett