onsdag 17. oktober 2012

Barnehagefotografering

I morgen er det duket for barnehagefotografering.
Årets travleste dag på jobb.
Drit i Lucia, glem karneval,
og nissefest er bare barnemat.
Det er nemlig sånn at:

Mimmi skal ha håret i fletter, og dersom den ene løsner
eller faller ut så må vi fikse det og hvor i huleste tok hårspennene veien?
Emma skal bytte genser. Husk, IKKE ha på den lilla,
men den rosa som ligger i pose i sekken.
Brynjar kom visst til å søle noe sjokomelk på seg i bilen,
men nå må jeg løpe - kan dere finne noen passende klær i byttekorgen?
Milla skal ta bilde alene og kanskje sammen med
Mari dersom mamman til Mari gir beskjed om dette.
Mari skal ta bilde sammen med Milla, men ikke alene.
Sture kan godt ha håret kjemmet i venstreskill, det ligger kam i sekken.
Dersom det er innebilde skal Gotfred ha på denne skjorten,
men blir det utebilde kan han ha lusekofte over.
Den må være åpen i halsen for Gotfred tåler ikke så godt ull,
men bare èn åpen knapp ellers blir han sjuk.
Balder skal ha høyreskill, det ligger ikke kam i sekken.
Trine skal ta bilde sammen med lillesøster Turid som bare gråter og hyler,
og alt blir et svett kaos.
Hvor er Reidar? Klokken er halv ti. Skal vi vente eller skal vi bare ta bildet?
- Hva?!? Er det fotografering idag?
 
Fjorårets Lille med vannkopper.
 
Nå sitter jeg her og funderer på antrekk outfit til henne i morgen.
Nummer 1.
Nummer 2.
Eller dersom vi klarer å stå tidlig nok opp så tror jeg vi går ALL IN !!
 
 
 
Puh. Pynter du barnet ditt til barnehagebildet ?

7 kommentarer:

  1. Haha. Jobber i barnehage og det er akkurat slik det er :) Men vi har endelig fått det på våren, mye bedre! Før bar vi hylende 1 åringer, som akkurat var begynt, ut til fotografen. Nå er de trygge i barnehagen i hvertfall. Men lista fra foreldrene er jo like lang :)
    Sofie

    SvarSlett
    Svar
    1. Ah, det var ikke dumt. Må jo være mye greiere sånn værmessig også !

      Slett
  2. Hehe, kan se for meg det kaoset ja! Og jeg har vært litt forsiktig med å ønske meg for mye av barnehagen akkurat denne dagen ;) Jeg har ikke pyntet barna, men jeg har nok tenkt en ekstra gang på hva de har på seg.

    SvarSlett
  3. Ha ha, jeg glemmer det ofte, så barna har stilt opp med diverse outfits. Men de har vært til stede, og vi har ikke kommet med noen krav. Greie unger for barnehagepersonalet;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det viser jo ungene i den vanlige barnehagehverdagen ihvertfall. Og veldig greie foreldre for personalet !
      (Selv om vi tar oss i å lure på om denne typen foreldre egentlig har glemt fotograferingen;)

      Slett
  4. Ler, ja sånn er barnehagehverdagen! Hva vi klarer....

    SvarSlett