søndag 9. september 2012

Fleecedress og tanker om høstklær.

 
 
 
 
 
 


Lillemor i "Rille fleecedress" fra Vossatassar.
Denne bruker vi mye nå. Vi har høst og max 12-13 grader om dagene.
Og regn selvsagt. Herregud, det er klart vi har regn !
Så da har ungen på seg en tynn ulltrøye og denne dressen under tynn parkdress/allværssett.
Jeg velger bort vanlig gummiregntøy.
Bhg der jeg jobber og Lille går, er en friluftsbarnehage hvor vi er ute 5-6 timer hver dag.
Gummi puster jo som kjent ikke, og da blir ungene blir lett klamme og våte/kalde etter en stund.
Selv har jeg vanligvis på meg klær fra Bergans og Goretex-sko.
Jeg har kjøpt juniorbuksa (str 14 år/164 cm. Denne ER større enn 14 år altså! Mer som voksen S)
fra Bergans og spart mye på det. Jakker kjøper jeg på salg og finn.no.
Jeg betaler IKKE 3-4000 kroner for ei jakke som blir flekkete etter ên dag på jobb.
.
Hvor mange timer er ungene ute i barnehagene rundtom?
Hva kler dere dem i på sure høstdager?
Få høre ! :)

2 kommentarer:

  1. Tipper ungene i barnehagen er ute toppen 3 timer, antakelig en ligger det rundt 1-2 timer..

    De har jo mange barn enda som sover på avdelingen, så de er for det meste ute på formiddagen. Jeg synes de voksne som er på avdelingen nå burde være flinkere til å ta de ut på ettermiddagen, hvertfall de dagene været er bra..

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja 1-2 timer er jo ikke så mye. Men da kommer kanskje sovetiden i tillegg? (Dersom de sover ute i vogn da).

      Slett