torsdag 16. august 2012

Ultralyd


Fikk meg en overraskelse på ultralyden idag.
Hodet mitt var nok mer innstilt på gutt enn jeg selv visste om,
og de første minuttene av undersøkelsen brukte jeg på å lete etter guttekjønnsorgan.
Mens legen pratet i vei om lårben her og hjertekammer der så anstrengte jeg øynene
til det maksimale. Uten at jeg fant noe.
Og da legen hadde gått gjennom det jeg faktisk var der for å sjekke,
så lette han også. Men niks og nei og ingenting.
En vakker liten rampejente, sa han. "Tviler ikke ett sekund", svarte jeg.
Han fremskyndet terminen tre dager, og så gikk jeg ut i bilen og ringte H.
.
"Ja? Var det en Selma eller?", spurte han.
Selma?????
"Ja, Selma Hayek", sa H.
Eh...tror det er Salma, sa jeg. Salmalaks, hahaha.
"Ja, var det en laks?" prøvde han på nytt.
Ja, det var en laks.
"Var det gutt?!?"
Nei (halloi, god dag mann økseskaft), jente.
"HVA??? Jenta??"
Ja. Shit.
Og så svarte H noe i den samme duren.
Og i den andre enden av telefonen lekte han med tanken på å kjøpe
ny campingvogn og flytte ut i den. Tror jeg.

Men det tok bare noen minutter før mitt hode var omstilt ihvertfall og nå kan man bare gå
og glede seg i en hel liten evighet til Ulla-Britt blir født rundt 3. januar :)

8 kommentarer:

  1. Hihihi! Artig:)
    Saa bra at alt saa fint ut da! Da er det bare aa glede seg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er det :) Håper dere har kommet vel frem !

      Slett
  2. ooohh gratulerer!
    (du kan glede deg spesielt til tenåringstiden!! hohoho!)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi gleder oss spesielt til den...eh. ;)

      Slett
  3. 3.januar...Får håpe hun holder seg inne til over nyttår;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var i overkant nære desember. Man får bare krysse bein og fingre !

      Slett
  4. Hurra for en liten Ulla-Britt:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, eller en Sibylla eller Hillevi. Det finnes så mye rart ! :D

      Slett