lørdag 25. august 2012

Dørstokkmil, sko og en fin tur.

Kjente på kropp og sinn at vi MÅTTE komme oss utav huset idag.
Nå er vi jo utav huset hver eneste dag, men sånn utenom jobb, skole og bhg mener jeg.
Store var ikke god å få ut dørene, måtte til med min høyeste og mest upedagogiske stemme.
Ironisk nok var han den aller ivrigste når vi først kom oss på tur.
 
Siden alt av støvler sto igjen i barnehagen og på skolen, så gikk vi på senteret og kjøpte noe jeg lenge har tenkt på: goretex-sko. Vi pleier alltid å ha ett par til hver unge, men nå var det en stund siden
sist det var et stort behov.
Anyway, vi fant på Mani. Str. 29 i roooosa/hvit til Lille og str 31 i sort/grå/oransje til Store.
Summen orker jeg ikke å prate om, men jeg er glad jeg bare hadde to unger akkurat da, haha.
 
Parkert og klare som egg.
Lille har på:
sko: Viking goretex
bukse: Isbjörn of Sweden
jakke: Helly Hansen hellytech
lue: Nova Star
Personlig ting: Zhu-Zhu pet.....
 
Store har på:
 
sko: Viking goretex
bukse: Vossatassar
jakke: Helly Hansen hellytech
lue: Vossatassar
Personlig ting: Gravemaskin
 
Vi kom ikke så langt i første omgang.
De medbragte båtene måtte prøves med en gang.
 

Prinsessebåten, Elias (som sliter litt. Skuffende av en redningsskøyte)
samt Lilles herlige og hjemmesnekrede (bhg) trebåt.
 

Så fant vi en brygge, og jeg tok et kunsnerisk bilde
der en bjørk var involvert.
 
Enda litt senere kom vi innpå en sti.
 På veien plukket jeg og Lille det som var igjen
av blåbær, mens Store proklamerte at han
faktisk ikke var så glad i våte bær...
Han duret istedet avgårde for å telle hvor
mange ganger stien delte seg.
"Et kryss! No har veien delt seg NI gonga! Skal me gå te høgre eller venstre?"
Og så gikk vi som regel til høyre og var plutselig tilbake til bilen.
 
Og alle var enige om at det var en kjekk tur.

3 kommentarer:

  1. Kjekk plass de har vore på:) der sku me tatt turen på torsdag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da e på vei mot eventyrskogen, men me kan jo håpa på stort mannefall. Hihi.

      Slett
  2. Såg da va der:) ja me kan jo håpe:)

    SvarSlett