tirsdag 31. juli 2012

Et innlegg utelukkende om støvler


I vår en gang var jeg på støveljakt til Lille. Vi fant et framifrå bra par fra CeLaVi.
I et mønster som Lille fint kunne leve med (Lilla). Etter en måneds bruk hadde de sprukket rundt hele kanten som skjøter sammen skaft og fot.
Super fransk kvalitet (her tar jeg en råsjangs, men hørtes det ikke litt fransk ut? Celavi?
Minner mye om slik som de pratet i "Helene og gutta" på 90-tallet).
Viking har vi ikke de beste erfaringer med fra barnehagen akkurat,
så jeg har styrt unna støvler derfra. Sko derimot, DET kan de !
Så en dag vi svimer rundt på Coop Xtra kommer jeg over et par fra Friends.
I riktig størrelse, og med et  mønster som Lille sannsynligvis kan klare å leve med (blomstrete røde).
Etter 1,5 mnds bruk har støvlene to hull under hver hæl.
Hælen er hul, og hullene blir fulle med stein = ikke så greit å gå med.
Now what ?

Jeg VET at Tretorn er bra, men da må jeg til Haugesund for å finne et par som har hhv. farge og mønster som Lille kan leve med. Og visst er jeg gjennom bomstasjonen både en og to ganger etterpå,
men min siste tanke da er vanntett skotøy.

Så idag gikk vi på Lukas&Linnêa. Var egentlig ute etter Memini sine støvler, da jeg har hørt at disse hadde en veldig bra oppbygd såle. Nå hadde de desverre ikke disse inne, men derimot hadde de salg på alt skotøy og en meget fornøyd mor kom ut med disse herlighetene i en fin papirpose til kun 209 spenn
(og frøkna godkjente både farge og mønster).
Jeg skal selvsagt komme tilbake med slitasje-informasjon om en måneds tid og to. 
Og varer de til oktober så er det ny 2012-rekord her i heimen.


Molo Rainbow. 
.
Er støvler forbruksvare i andre heimer?

8 kommentarer:

  1. Snart 7-åringen har hatt storforbruk av støvler!

    Gjennom 1.klasse har han vært igjennom x-antall par støvler av samme merke fra Barnas Hus..de ble nemlig ødelagt på et sted som kunne tyde på produksjonsfeil (det faktum at dette barnet gjennom de siste barnehageårene har brukt opp mange par støvler - sa vi selvfølgelig ikke noe om). Dermed reklamerte vi på de 3-4 ganger, billige var de og. Når vi var lei av å kjøre ut og bytte de, fikk vi pengene tilbake..

    Mine støvlekrav er at de ikke må være "flate" i hælen, og at prisen ikke må være for høy. Akkurat nå har han blå og hvite støvler fra viking - de har faktisk holdt noen måneder.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja enig i det der med hæl. Hadde ikke det på Celavi-støvlene, men det er god hæl på de fra Molo.

      Slett
  2. å de støvlene var driiitherlige!! vil ha!! (ja, støvlegal som jeg er)
    Gutten min har Hunter støvler. Vel ja, de er dyre - men også vannvittig gode og slitesterke. Har ellers god erfaring med støvler fra danske Bisgaard. Memini sine tror jeg også er ganske bra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hunter kunne jeg gjerne kjøpt, men til den prisen måtte jeg ha vært helt sikker på at de holdt en stund. Er ikke barebare med friluftsbarnehage ;) Bisgaard ser også gode ut, så de skal jeg ha i bakhånd til neste gang. Vet de har noen fine lilla.

      Slett
  3. De støvlene der var utrolig kule! Gøy med litt farger :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig kule, men gikk hull på etter 1,5 mnd !

      Slett
  4. Hei!
    Oppdaget bloggen din idag, og har blitt sittende og bla, her skal jeg følge med videre!
    Jeg er veldig opptatt av barneklær, og mine beste støvlekjøp er uten tvil fra Bisgaard. Det er et dansk kvalitetsmerke og vi har også brukt flere andre typer sko av det merke. I tillegg til støvler har vi erfaring med tøfler/innesko, joggesko, vinterstøvler og høst/vår-sko. Støvlene er relativt høye i skaftet, og har god såle. De selges blant annet på www.samsofie.no
    Gleder meg til å følge deg videre! Gratulerer med en liten en på vei ;) Ellen

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt at du vil henge på !
      Jeg har enda ikke prøvd noe fra bisgaard, går og sikler på tex-skoene men vi har visst det vi behøver denne sesongen. Molo-støvlene er det hull i allerede, så når vi trenger vanlige støvler igjen, til våren engang, så skal jeg jaggu prøve Bisgaard :)

      Slett