tirsdag 24. juli 2012

Det er på tide...

Ja det er kanskje det. På tide. På tide å rope det ut på nettet.
Selv om man selvsagt kunne ha ventet både en og tre måneder til, men det er
jo så sjukt vanskelig å blogge om helt andre ting når det som opptar hodet mest
er dette her:
På tjukken.
Bolle i ovnen.
Havna i uløkka.
O.s.v.
Noen uløkke er det såvisst ikke. Jeg har jobbet for å få gjennom dette her aldri så lenge.
Og i fjor sommer en gang så ga han etter.
Da hadde vi gitt bort og kastet det vi hadde av babygreier..høhøh...
skulle jo ikke ha flere så da var det liten vits i å lagre. Tenkte vi.
Før den mirakuløse dagen altså. Da "aldri i livet" og "ikke faen" ble til "ok". 
.
Men nå kan jeg rope det ut, henge opp plakater på matvarebutikkene rundtom,
legge flygeblader i postkassene i nabolaget, tagge det på veggen på det lokale kulturhuset.
Denne aldrende kvinnen blir trebarnsmor rett over nyttår !
.
Ukene fra 5-12 var hell on earth, helt etter boken altså.
Men nå går det så fint så, og jeg har fått en liten, hvit body av mamma. Så har vi i det minste ETT plagg.
Ellers er det jo faktisk ikke så nøye med klær de første månedene. Kan bare tulle ungen inn i noen fleecetepper, eller gamle laken for den del.
Sove kan den gjøre i en pappeske, gjerne slike banankasser - de har så fine kikkhull,
og vogn er oppskrytt spør du meg. Hvorfor skal man på død og liv trille hit og dit hele tiden?
Nei, la ungen få noen måneder på seg til å bli ordentlig trygg i banankassa, så kan man vel heller tusle en tur utpå plassen med en trillebår eller noe etterhvert.
Bilsete er så overflødig som man kan få det. Dersom man absolutt må ut og kjøpe brød,
så kan den ene voksne dra avgårde mens den andre sitter hjemme og våker over banankassa
og vanner de økologiske plantene så lenge. 

Vi må ikke bli revet med av materialismen !!

25 kommentarer:

  1. Bilsete? Om du har banankasse kan du sette selene i hullene. :-P

    GRATULERER SÅ MYE!!!!

    Nå har ikke jeg fått med meg hvor gammel du faktisk er, men aldrende er vel det siste jeg kunne funnet på å kalle deg. :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi er jo alle aldrende. Det går bare en vei ;) Jeg er 31 om et par mnd. Herlig banankassetips! Er visst ikke grenser for hva de der eskene kan brukes til !

      Slett
    2. Ja vi eldes alle. :-D Bare ungjinta du! :-D Hadde ikke fått min første (og eneste) på den alderen en gang jeg.

      Slett
  2. Jippi! Gratulere så masse :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jippi. Takk :D (Har stemt på deg forresten !)

      Slett
  3. Gratulerer så mye!!

    Materialistiske lykkeønskninger ;)

    SvarSlett
  4. Gratulerer¨med magen!
    Det finnes foresten bananesker med gripehull:-)
    Ellers pleier venner med holdningen "aldri mer" være mer enn villige til å tømme loft og boder for babystæsj som de villig gir vekk. Brukt pleier også å være bra og ofte kan en finne flotte lite brukte barnevogner veldig billig,-)
    Lykke til videre, det er en skikkelig gave å få nr 3...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja den der "aldri mer"-holdningen altså.... :)
      Tusen takk !

      Slett
  5. Gratulerer så masse med baby på vei :)

    SvarSlett
  6. Gratulerer så masse!
    Jeg er oppvokst i en banankasse og bare se hvor normal jeg ble......!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg revurderer det der med banankassa....

      Slett
  7. Hipp hurra!
    Gratulerer så mye :D

    SvarSlett
  8. Gratulera med menneske i magen!!! Veldig kjekk nyhet, og bra at mannen "tok til vèt" ;) Og aldrande er du vel ikkje?? Eg var 34 då eg fekk nr.1.... (og dersom ein vil ha fleire då, så blir det tripptrapp og ein smule kaos, he-he)
    Forresten har eg både bilstol og sprinkelseng til salgs om det kunne frista?

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har vel ikkje Maxi cosi cabriofix/pebble med base? Me må ha eit slikt ser du, så det kan klikkast på både vogn nummer ein og to (ehm...ja for det der med trillebåra kan jo ikkje gå i lengden...)

      Slett
    2. Nei, det er Graco, med base. Ligg på Finn.no. Finnkode: 36003999.
      Lurar på om det går an å kjøpa nokoslags "adapter"-greier slik at setet kan brukast på vogn?

      Slett
    3. Me hadde Graco med base til førstemann, og var godt nøgde. Men til Lille og no til Mini så blir det sabla greitt med Maxi Cosi då dette kan festast på begge vogner (Quinny) og med samme adapter som babybag på den eine vogna. Ellers takk for tips, set pris på det :) Går mykje i finn.no om dagane.

      Slett
  9. Juhu, Gratulerer!! Godt når de første ukene er unnagjort, man føler seg bedre og kan rope ut den gledelige nyheten!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja de ukene der har jeg fortrengt. Takk :D

      Slett
  10. Grattis med bolle i ovnen! Ditta blir stas! :) Koslige nyheter!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hjertelig takk. Ja tre e tingen vett du, Lene ! ;)

      Slett