tirsdag 1. mai 2012

Pittoresk endestasjon.

Min mor kommer fra en øy. Ute ved havet. Eller i havet.
I går dro jeg og ungene ut på dagstur etter jobb.
Vi rodde ikke altså, øya fikk veiforbindelse en gang på 90-tallet.
Men vi tok en biltur utover for å besøke familien storebror som
egentlig bor på Voss sånn til vanlig når det ikke er ferie.
Lille og kusine S ser på film. VHS.

Så kom ungene på at det gikk an å leke ute.
Det var kaldere ute enn man kunne tro.

Mamma (og pappa) sitt hus. Det er der vi bor når vi er utover. Brors hus lenger opp.

På kaien. I huset til venstre bodde bestefar, der hadde vi mye moro før i tiden,
 og landhandelen på siden har onkelen min overtatt.


Følte jeg måtte ha med bilde av utedoen også. 5-seters sådan !
 (ikke at den er i bruk da, man har selvsagt innlagt vann og strøm og greier i husene).
 Det er den lengst bak. Fremme ser man en gammel smie som nå holder på å bli grillhus.
.
Sv. pittoresk og idyllisk sted hvor slike som meg lett blir rastløse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar