tirsdag 24. april 2012

stive priser på skrapelodd


Kjære 4H. Dere er en bra og jordnær og fin klubb med de riktige verdiene o.s.v.
Men...når dere sender ut unger for å selge lodd så er det jo en fordel
å sende noen som kan REGNE ?
Djisus.Kom to karer her tidligere og ville selge skrapelodd. Slike som man aldri vinner på,
men mange jeg kjenner vet om en som en gang vant en bil 
- og dessuten støtter man en fin sak.
"Ka kosta di?" spurte jeg.
"20 kroner stykk", svarte geniene.
Ok. Jeg ba om å få fire stykker. Det fikk jeg, og karene så glade ut.
Etter litt graving i spandêrbuksene,
fant jeg en 200kroners-seddel og ga til hyenene guttene.
Takk sa de. Og dro.Eh.....
Mor sjøl pilte ut på sokkelesten: "eg trur eg skal ha tebake 120 krone?!?"
Etter litt styr og veksling som tilslutt endte med at jeg fant frem beine penger,
så var handelen iorden. Og jeg skrapte frem ingenting. Men det var til en fin sak.

4 kommentarer:

  1. Puh! Jammen godt du fekk stoppa 4H'erane, dei var nok på rake vegen til næraste snope bule trur eg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nærmaste bule er 3.5 km unna. Men ein 4H-ar lar seg nok ikkje stoppa. Hovud, Hjarte, Hender, Helse.

      Slett
  2. Ja, kan være en utfordring det der. De små er jo helt avhengige av at kjøperne hjelper dem.

    Vår åtteåring har foreløpig forbud mot å gå med venner i butikken og kjøpe lørdagsgodt (avtalt med de andre foreldrene også, ikke bare vi som er strenge, he he), ikke bare pga. bilvei som skal krysses, men netopp fordi de fort kan bli lurt, ikke klarer å regne sammen riktig og gjerne svir av en hel 200-lapp.

    SvarSlett
    Svar
    1. Bra du har avtalt med andre foreldre, ellers hadde du fremstått som reine nazi-mammaen ;)
      Ser problemet ja. Disse guttene var litt eldre. Men fremdeles litt vanskelig det der med penger visst.

      Slett