mandag 5. mars 2012

Søndag. Tursko og greier. Og en slags gå-sakte-aksjon.

Nye sko måtte prøves ordentlig ut.
"Til den netta sum av...?" spurte H på tlf.
Det du ikke vil ha svar på, spør du ikke om. Sa jeg.
Og så pratet vi litt om t-skjorter med knapper i istedet.


Men det var turen ja. Storebroren min ble med. Og ungene selvsagt.
De bidro til at turen tok 3 ganger så lang tid som vanlig. Eller 4.
Såvidt vi rakk ned før det ble nattsvart.
De skulle ha med pinner. Og steiner. Tunge steiner som måtte bæres med to hender.

Og så måtte de klatre opp på store steiner, og kikke utfor stup. Alltid de der stupene. Alltid så langt utpå at mor får et minimini-infarkt og gauler at "de MÅ ikke gå så langt utpå og her kan faktisk hele fjellet rase ut og blaablaablaa !!"

Cool mor på tur. Ser nå at jeg hadde glemt sminke,
men det har jeg selvsagt ALDRI på på fjelltur. Aldri.
Og når jeg ser på bildet igjen så kommer jeg på hvordan H pleier å beskrive bleike personer.
"blablabla, han var så hvit at en paracet ville sett ut som en føflekk på honom!"
(han sier vel egentlig "leverflekk", men det er bare fordi han enda ikke,
etter 14 år i landet, har lært seg språket)
Oppå steiner var det ja.

Kakao-pause, mens vi venter på onkel og Store som har gått litt lenger.

Fuglenek, sa Store og smilte så fint.
Mor ble fornøyd med bildet og postet det på facebook seinere på kvelden.
Usikker på om det er fekting eller kiling som pågår her.
Uansett er det bare et strå, altså.
.
Nå har jeg vært rundtom hos dere og lest om gråtekurer og håndarbeid og pølsegrilling og blomster og glattkjøring og gensere og bensinpriser og nå er hodet mitt fulltfulltfullt. Overstimulert kaller de det.
Trenger søvn for å fordøye alt.

4 kommentarer:

  1. jasså ja..du har ikke vært hos meg?
    supert!! (ironisk virkemiddel)

    ellers..fine fjellbilder!
    hvor er mannen fra sier du?

    SvarSlett
    Svar
    1. Klart jeg hadde, men det var ikke så enkelt å kategorisere det innlegget da ;) Mannen er svensk han.

      Slett
    2. kult.
      elsker svensker.

      tror jeg.
      skal vi bytte?
      nei?
      han er utlending min også..

      Slett
    3. Mja, det spørs. Følger det svigermor med? For det er sikkert litt stress.

      Slett