onsdag 28. mars 2012

Om å slippe taket. Og lære å fly :)

Han tok bussen til skolen idag. Jeg pleier alltid kjøre siden jeg likevel skal forbi der og på jobb, men idag jobber jeg seint. På mandag fulgte jeg ham til bussen. Ventet sammen med ham. Dyttet ham litt støttende over veien når bussen kom (det er flere andre unger som tar bussen herfra også. Tilleggsopplysning).
Idag gikk han alene. Fra ytterdøren.
"Tenk om eg blir redd!", sa han.
Det går så fint. De andre ungene er der også.
Mamma står i vinduet og ser helt til du er innpå bussen
.
Så dro han. En liten gutt som ble ett hakk større idag.
Og mammaen sto klistret til vinduet med klump i halsen.
Men det gikk jo bra. Det gjør jo som regel det.
Det er værst for mammaen.
Det er hun som må lære å slippe taket.
Guttungen får jo lov til å fly. Den heldiggrisen :)

1 kommentar:

  1. Trur måken bryt litt mot UK der me skal også, naustet er på Sæverudsøy mot Brandasundet. God tur til dåke då, og god påske :)

    SvarSlett