torsdag 2. februar 2012

Sibir

Mmm. Vi har minusgrader på Vestlandet. Sånn ên eller to.
Men en dag hadde vi hele FEM minus.
Og det skal jeg si dere, at vestlandsminusgrader er mye kaldere enn østlandsminusgrader.
Jeg vet ikke hvorfor, men sånn er det.
Da jeg kledte av Lille etter barnehagen idag hadde hun på seg:
- ullundertøy (HH og Vossatassar)
- Mellomlag (Janus ullbukse, skogstad Fleecejakke)
- Trippel-mellomultramegalag (Ullfleecedress fra Troll)
- Vinterdress (Molo)
.
15 minus på leirskolen i 9.klasse på Geilo var ikke spesielt kaldt.
15 minus på hyttetur på Vågslid var ikke værre enn at
man kunne løpe en tur rundt hytta bare iført undertøy.

Men 5 minus på Vestlandet er Sibir. Tundra. Kuldekrem. Likfingre. Polferd. 16 grader i stua.

4 kommentarer:

  1. Tror det har kommet vestlandkuldegrader på østlandet også, rene Sibir her også

    SvarSlett
  2. jepp, Vestlandskuldegrader er MYYYE kaldere!! Fødtr og oppvokst på østlandet med 10 - 20 kuldegrader daglig..gikk helt fint.. Men 5 kuldegrader her vest er klepåsegalleklærnemanharKAAAAAAALDT!!!!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Lurer på om det er luftfuktigheten, eller vinden eller hva.

      Slett
  3. Trur jeg nok. Her dro vi ut guttungen i 12,5 minus i dag for å lage is-skulptur.. Vi hadde et desperat behov for fresk luft hele gjengen etter sykdom de siste dagene, ellers tar jeg ham ikke ut hvis det er minus 10 da!

    SvarSlett