lørdag 28. januar 2012

Som man roper i skogen

Design får være design en stund, nå skal vi ta opp dagens tema her!
PIA lurer nemlig på om folk er ute (med barna eller sånn) hver helg,
eller om man helst holder seg innendørs.
H påpekte idag, pr. telefon, at jeg så godt som aldri er ute her hjemme.
Dette stemmer ganske bra.
Jeg vet ikke hva jeg skal GJØRE her, og dersom jeg spør ham
så er det alltid samme svaret: "rydde".
Hallo. Ikke rart man ikke trives ute når det skal ryddes
hver gang man setter stortåa i dørsprekken.
Ikke er jeg noe hagemenneske, ikke gidder jeg sole meg, og ikke har vi klessnor ute.
Ungene leker finfint i sandkassa uten at mor sitter og hutrer på siden,
og bilen vasker vi i automat. Ergo - lite utetid i tunet for mor.
Jeg tar det derimot igjen dersom det skjer noe, og gjerne når det er snakk om tur.
Tur på veien. Tur i skogen. Tur til lekeplassen. Tur i fjellet.
Tur på besøk. Tur nesten helt uten mening.
Idag ble en sånn turdag (med mening), takket være forslag fra søsteren min.
Vi tok med oss de ungene vi hadde tilgjengelige der og da (for søsteren min ble det en i pluss),
ved og fyrstikker og kakao og ju neim it, I write it. Så gikk vi i "barnehageskogen"
til det som jeg mener er den beste turplassen vi har i bhg - "Kjekkaste plassen".

"Kjekkaste plassen" fornekter seg ikke.
Lille og fetter I morer seg ute i stedet for å mure seg inne.


Tenkte å kalle dette bildet : "å være på nettet"


Relaxing ved bålet, jeg svir en pølse mens ungene ser beundrende på.


Søster svir en pølse. Ingen ser på.



Det slår meg hvor enkelt det er å få øye på Lille i den dressen.
.
De fleste var enige om at det var en kjekk tur.
Bare fetter I prøvde seg på at det IKKE hadde vært noe gøy,
men bildebevisene taler imot så det der er en tapt sak.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar