torsdag 8. desember 2011

Forklær til besvær

Illustrasjonsfoto.



Idag hadde Storebror bakedag på skolen.
Han fikk med kjevle (se bilde over), merket med navn selvsagt. Her merker vi ALT.
Det er sånt man må gjøre når man er forskolelærer.

Han fikk med kjevle ja, som nevnt. Og så skulle han ha forklê.
Ett eller annet sted på veien fra barna var nyfødte og frem til nå så har noe gått skeis.
Vi har ingen forklær ?? Alle som har barn har vel søte små barneforklær, gjerne hjemmesydde og med en pepperkakemann eller et hjerte sirlig applikert på brystet?
Ikke vi, skulle det vise seg. Gudene vet hva vi har gjort de foregående årene.
Bakt UTEN forklê ?? (Skrekk O gru)
Da gjensto tre alternativer:


1. Sende ungen uten forkle
(egentlig ikke et alternativ, viser til forskolelærer-presset)



2. Sende med Ringnes-forklê som jeg hadde da jeg jobbet i en bar en gang?
Usikker på denne. Mye fokus på alkoholholdige drikker (viser til Stores bokstavenØ-lekse)



3. Sende med forklê som vist på bildet ovenfor med påskrift

"Both of us can`t look good at the same time, I`ts me og the house"

Kan få mor til å fremstå som overfladisk nek med snevre kjøkkenkunnskaper.



Jeg holdt lenge på Ringnes. Men kunne ikke finne det noen steder.
Kan umulig ha blitt kastet?
Det ble ihvertfall alternativ 3. Så fikk det gå som det gikk, tenkte mor.
Gutten godkjente, helt uvitende om tekstens mening.


Note to self: kjøpe inn forklær med søte pepperkakefigurer eller hjerter på.

6 kommentarer:

  1. Har dåke kje forkle?! OMG
    Tante kan jo sy søte forkle og pakka inn te jul?

    SvarSlett
  2. hehehe hehehe hehehe. Kult! Jeg hadde nok sendt med en av mine t-skjorter.... :-D

    SvarSlett
  3. haha,ser han for meg:)
    (ikke enkelt å være førskolelærer, tydeligvis! Tenk på oss barnevernspedagoger da..):)

    SvarSlett
  4. Ja elle sy og so betala eg deg! Lett!

    SvarSlett
  5. Etter dette oppslaget tipper jeg det ligger mange myke pakker til poden under juletreet i år.

    SvarSlett
  6. hehe, uffa mei, ikke lett den knipa der nei! Du er så flink til å fortelle! Koser meg her inne hos deg.

    SvarSlett