tirsdag 15. november 2011

Langt innlegg om kjøkkenmaskin. Perfekt lesing før leggetid.

Troll i (kjøkkenmaskin-) eske.


Impulskjøpte kjøkkenmaskin i går.


Har tidligere nektet å tenke tanken engang, kjøkkenmaskiner er jo for kjerringer !

Men nå føltes det plutselig helt ok. Kjøkkenmaskin er en fiffig sak liksom (her burde kjerring-alarmen ha kicket inn, men det var visst noe feil på datasystemet).
Kenwood måtte det bli, den saken har vært klar en stund.
Man tør liksom ikke konventere til Bosch eller "Kitsjn aid" når man har vokst opp med den gjennomtrengende lyden av hysterisk Kenwood gjennom hver bidige barne-tv sending. (HVORFOR måtte alt piskes og vispes og eltes AKKURAT mellom klokka 18.00 og 18.30 ??)

Jeg ser forresten at det er "in" med stålmaskin nå. Hahahahaha.
Det var "in" med stålkjøleskap en gang også.
DEN mina går jeg ikke på engang til for å si det slik.
Vi kunne kanskje ha klart å holde kjøleskapet plettfritt i mer enn ên dag,
men da måtte samtlige familiemedlemmer ha mistet armene, og kanskje beina.
Og gjerne tunga også? for man kan jo ta seg f på at en eller annen hadde funnet på å rulle bort til kjøleskapet og slikke på det. Ja, dere skjønte kanskje poenget. Umulig å holde rent sånne fancy stålgreier.Men nå må jeg stikke og ta de husmoderlig hjemmebakte brødene utav ovnen,
før jeg smører barnas hjemmelagede nistepakker og
avslutter kvelden under hjemmeheklet sengeteppe (not).

7 kommentarer:

  1. gratulerer!
    høy husmor-faktor her inne i kveld.. ai ai ai.
    jajaja, en gang må man jo bli det også.

    :)

    SvarSlett
  2. Flate, er det ut med stålkjøleskap? Trur det er det vi har bestilt til nyhuset...Ja, ja...
    Grattis med kjøkkenmaskin , burde jo trådd til med en Kitchen Aid, men, men...
    Du får se helt først i bloggen min - der kryr det av LOer...

    SvarSlett
  3. Gratulerer med Kenny'en, håper den svarer til forventningane :) Som typisk interiørblogger så burde eg jo hatt ein flott Kenny på kjøkkenbenken sjølv, men me har ein 11 år gammal phillips eller bosch eller nåke som står godt inni i eit skap og kun får komma ut når FF skal raspa gulrøtter til middag eller laga dronning maud pudding...

    SvarSlett
  4. Kjøkkenmaskin er et must - jeg kan nesten ikke leve uten min - helt sant! Gratulerer med masse husmorpoeng

    SvarSlett
  5. -ikke noe som lukter mer husmor enn nybakt brød..he he... :-)Forøvrig synes jeg kjøleskapet alltid ser ut som huset har vært innvandert av ett eller annet...Hvordan havner liksom syltetøyflekkene UTENPÅ døra liksom?`? Og hvordan kan det ha seg at jeg ikke oppdager det før det er stivnet?

    SvarSlett