tirsdag 22. november 2011

Kjæledyr

Lillemor i ulltøy fra Vossatassar :)

Kveldssnakk på sengekanten:
Lille: "Mamma? Eg sku ønska eg hadde eit kjæledyr".
Mamma: "erhm...rhmmm...." (har friskt i minne dyrekirkegården ute på plenen her.
Jeg klarer tydeligvis ikke å holde i live verken kaniner eller undulater.
Ungene var heldigvis små da dødsfallene skjedde,så de aner ikke at vi engang har hatt dyr. Hesten dauet også forresten.
Men da hadde vi hatt den lenge, og den var gammel).

Mamma igjen (har tenkt seg om): "FISK hadde me eingong, da kan me sikkert få"
Lille: (tvilende) "neeei...fisk e altfor blaute for meg"
Mamma: "Ja altså, da går jo ikkje an å holda di"
Lille: "Men hest ska me kjøpa, men då må hesten ha et kjæledyr
for hesta e altfor store te at di kan ver kjæledyret mitt"Okei. Så dersom man kjøper et dyr til ungen så må DYRET også ha et kjæledyr og sånn fortsetter det?Ga meg assosiasjoner til skom-skom-skomakervisa.
Husker dere den? "Ved veien lå et hus"?


Hvilket kjæledyr hadde du da du var liten? Klarte du å holde det i live?
Har ungene dine noe dyr?

2 kommentarer:

  1. Ved veien lå et hus...ved veien lå et hus.. ved veien lå et skomakerhus..skom skom skomaker hus..
    og så videre i det UENDELIGE!!!
    (ikke en favorittsang for å si det slik!!)

    Hadde mange katter da jeg var liten, og nei vi klarte ikke holde dem borte fra trafikken og den sikre død. det var like trist hver gang... snufs.

    SvarSlett
  2. Vi hadde katt og hund da jeg var liten :-) Senere drev x\en og jeg katteoppdrett..da ble det MYE katter...Når jeg flyttet i fjor høst hadde jeg katt jeg dessverre måtte omplassere siden det ikke var lov å ha katt her jeg leier nå..og jeg klarte ikke finne noe sted det var lov med dyr .-( Men litt deilig er det egentlig å slippe å måtte finne dyrepasser når vi skal på ferie...og tørke opp kattepiss....

    SvarSlett