tirsdag 1. november 2011

Flette-terror

Dette er det yngste tantebarnet mitt.
Her fotografert i pappas Chesterfield (uttales "sjesterfiild" dersom man er født før krigen)
og iført noen klær mamma har tatt vare på. I åresvis. Vi snakker 30. eller 35.
eller kanskje en milliard når vi først opererer med høye tall.
Tantebarnet synes at Mammarie er toppers tante.
Tante er morsom og har et flott fang. Tante er IN.
Helt til tante spaner inn barnets gullgule krøller og utbryter LITT for entusiastisk:
MUSAFLETTE!!! KOM så ska tante laga musaflette!!
(ens egne barn hadde jo verken krøller, eller hår i det hele tatt for den del, på samme alder)
Jeg strekker armene ut mot jentungen og regner med hun skal løpe
ivrig inn i dem med ellevill gledesjubel, hopp og sprett.

Men barnet sperrer livredd opp øyene, og rygger..og rygger..
BORT fra tantearmene (i ordets rette forstand).
Barnet ser på meg som om jeg hadde byllepest. Eller var spedalsk.
Musefletter er tydeligvis det værste man kan foreslå for 2,5-åringer.
Glem kinesisk vanntortur.
Glem den elektriske stol.
Glem telefonselgere.
Musefletter er den nye miltbrannen.

5 kommentarer:

  1. Fantastisk!! Fletteterror! Må kje tulla med krøllene ;-)

    SvarSlett
  2. Eller Flettamus, som ei eg kjenner, kalte da så flott:)

    SvarSlett
  3. Hahaha, da høyrtes nesten endo meir ubehagelig ut. Ekta terror.

    SvarSlett
  4. hohoho!
    kan i grunnen forstå tantebarnet, spesielt hvis du ser like entusiastisk ut som på profilbildet ditt!!

    SvarSlett
  5. Ja, som har med børsting og fletting skal helst unngås her i huset også. Hos de minste da.
    Og flettamus...... AU!

    SvarSlett