søndag 27. november 2011

Blåfjell 2 og 3D-briller

Har vært på 3D-kino med ungene i kveld.
Eller, dvs det ble 2D for min del.
Kinomannen kom inn rett før filmen startet og spurte om
noen voksne kunne ofre sine briller, for to unger manglet sådanne.
Ikke søren, tenkte jeg.
Men.
Så ga selvsagt mannen på siden av meg bort sine briller...og det gikk noen sekunder uten at noen andre meldte seg (forbasket egosentrisk, ikke at jeg meldte meg selv med det samme heller men..øh..)

så jeg følte meg presset til å ofre mine. Sjait.
"Er jo viktigst at ungene får se" forklarte jeg mine egne småtroll, og var omtenksom og snusfornuftig mamma. (Som satan at de ikke kan ha briller nok, tenkte jeg innvendig. Svært egosentrisk).



Så at en anmelder ga filmen en 3`er. Det syns jeg er veldig urettferdig.
5 får den av meg. (Og Lillemor ble lei av brillene etter en time, så jeg fikk sett noe i 3D også ;)

6 kommentarer:

  1. Like greit med 2d??
    Klarer ikke 3d jeg, blir svimmel og sidesynet blir forstyrret der det ikke er brilledekket (om du fatter?)

    Synes Blåfjell var knallbra jeg, spesielt mosetussedelen:)

    Det var ikke for skummelt for minstejenta di da?
    Gutten min (6) syntes det var litt skummelt innimellom.. (og han som ser de skumleste tegnefilmene til vanlig..snodige greier)

    adventhugzz

    SvarSlett
  2. Hehe, hadde nok gjort det samme sjølv - med akkurat samme tankerekke inni meg... Forbanna kino som ikkje har nok briller - kva slags møkkaplanlegging er det?!?!

    Det blir nok blåfjell på meg og minstemann også - han eldste på 13 er waaaaaaay to cool til å gå på barnekino :S

    Klem Eli

    SvarSlett
  3. Vi så denne sist helg og både barn og voksne koste seg. Men hvordan i hule klarte du å se UTEN briller, da blei jeg svimmel.

    Og jeg syntes han nissegutten var så søt, så jeg er nok en gammel grisedame...

    SvarSlett
  4. Vi skal se den i morgen! I 2D. Gleder oss :)

    SvarSlett
  5. Jeg ga den visst også en 5'er, tjihii - http://ragaus.blogspot.com/2011/11/blafjell-2-hoho.html

    Men da vi fikk VELGE om vi ville se neste film, Ola Froskesnapper, i 2D eller 3D, valgte jeg 2D...

    SvarSlett
  6. Jeg har skrevet et innlegg på min egen blogg hvor jeg forteller om min første kinoopplevelse. der nevner jeg også fenomenene 2D og 3D. Noen som har vært på kino og sett filmer i 3D har apportert om vedvarende synsproblemer etterpå. Jeg har ikke kjæledyr. Jeg har nok med å holde styr på meg selv. Ha en fortsatt fin adventstid! :-)

    Cecilie

    SvarSlett