onsdag 12. oktober 2011

Ulltøyet fra Vossatassar

Nå har vi prøvd ulltøyet noen uker (minus Majårca-uken såklart), og har funnet ut følgende: Det har mye finere fasong enn de fleste andre sorter ullundertøy,

på grunn av avslutningene i ermer og ved anklene, men sannsynligvis også fordi
det er 40% akryl blandet med ullen.

Vi liker godt designet, friske farger med detaljer som gjør plaggene mindre undertøy-aktige
så de fint kan brukes under en litt penere kjole e.l.
Det beste av alt med dette settet må være at Lille tåler det!
Jeg var litt spent på den, for hun er atopiker og har bare kunnet bruke
to-delt undertøy med ull utenpå og bomull/ettellerannetsyntetisk inntil huden.
Men hun tåler undertøyet fra Vossatassar !?!
Jeg har ikke hørt ETT klageord.
Jeg har ikke sett ett eneste krafs eller rødt merke,
og hun har hatt det på mange barnehagedager der de går lange turer
og temperaturene er sabla skiftende.
Til sammenligning så dro jeg på henne en trøye fra Tom og Trine,
uten å nevne noe om ull, og den forble på i ca 10 sekunder.
Hun har også reagert på Janus-ullen.
Lurer igjen på om det er akrylblandingen som gjør det?
Genialt i så fall.
"Mol" trøye og bukse fåes i flere farger, størrelse 2-6 år.
Lille har 5 år, eller 110 og det er helt passe. Ikke stort i str, helt normalt vil jeg si.
(Store har også str 110, men siden han er en liten 1.klassing så går det helt fint).
Vurderer å kjøpe mellomlagsplaggene jeg nå.

Dere kan lese mer på vossatassar.no :)

3 kommentarer:

  1. ser fint ut!
    uheldigvis har vi så mye arvet ulltøy at jeg ikke trenger kjøpe noe mer..
    usj!

    men kanskje jeg bare gjør det likevel!

    SvarSlett
  2. Sjikkelig fine ullkle(og skjørt)! Kanskje me må ønska oss te jul:)

    SvarSlett