søndag 16. oktober 2011

Lørdag, del 1.

De er igang med å lage vindmøllepark her i kommunen,
og holder på å lage en grusvei som skal gå helt oppå fjellet.
Den prøvegikk vi idag, sammen med gode venner.
Vi stoppet ved en gravemaskin, og ungene ble storfornøyde.
Pølsespidding og kjeks var heller ikke feil.


Så kjørte jeg ungene, samt pikk og pakk (som betyr ca "bagasje" her,
det er altså ikke navnene på f.eks naboene/undulatene/marsvinene)
ned til søsteren min som hadde tatt på seg det ærefulle oppdraget
og ha småene på overnatting.
Her spiser de pizza sammen med fetteren og kusinen sin.

Mor skal nemlig i 30-årsfest til en venninne.
På innbydelsen sto det noe a la :
"Kle deg ut som noko/nokon som begynner på forbokstaven din".
Nå HETER jeg jo egentlig ikke Mammarie altså, ei heller Ingvild eller Ingeborg.
Jeg heter Anne-Marie.
Kan dere gjette hva jeg skal forestille?

3 kommentarer: