fredag 21. oktober 2011

Hjemme midt på dagen. går det da?

I går var vi på "fest" på skolen.
Eller, d.v.s det var vel en innsamlingsaksjon med salg av produkter som elevene hadde laget og kaker/boller/vafler som mødrene hadde laget.
I tillegg hadde alle elevene tatt med en gevinst hver så det ble loddtrekning også.
Innsamlingen gikk til minerydding ett eller annet sted, og rektor gikk rundt med en t-skjorte med påskriften; "minerydder". DET var vel å ta litt i, tenkte jeg.
Festen var åpen for alle. Elever, foreldre, besteforeldre, fettere og eventuelt annet innavl.
Ungene opptrådte med sang, og "En himmel full av stjerner" får alltid tårene frem hos mor.
Idag fortalte SFO-damen at de hadde fått inn 26 000 kroner. 26 000 !!
(Dette er snakk om en skole med...tja...50 elever? 40? 40-50.)
NAV har vært rause med bygdefolket i år.En himmel full av stjerner.
En unge full av kaker.
I tilsynelatende god form.

Ser muligens litt smal ut i øynene?


I natt våknet hun 03.30 og hadde vondt i hhv. magen, ryggen, halsen og armene.
Kokvarm. Feberen ville ikke gi seg heller så vi fikk kjøre friskt på med ibuxen.
Nå har vi kjørt Store på skolen og Lille er dopet og i ok form.
Og mor bør vel vaske klær. Og drive med hjemmebakst og støvtørking.
Og lage en rask men dekorativ oppsats. Og sortere sko og støvler etter farge og skonummer.
Vi får se.

2 kommentarer:

  1. ja,pleier du også sortere sko etter farge og skonummer?!
    endelig en likesinnet!!
    skal i gang med det nå jeg.
    God helg!

    SvarSlett
  2. eg er faktisk så skada at eg sorterer bøkene etter farge, og cd'ane mine (i den tid eg brukte det) lei samme skjebne... no får eg pes fordi eg har lyst å "sortera" kaffi kapslane våre... slepp i alle fall ikkje opp for fritids syssler ;)

    SvarSlett