mandag 12. september 2011

Vossatassar !!

Vossatassane lever i Landet mellom natt og dag, der ei side er sommar og ei er vinter så ein kan velje om ein vil leike i snø eller sand, og her ble vi ivrige og begynte å skrive nynorsk.
Som jo faktisk er hovedskriftspråket mitt. Hovudmålet.



Rooosa!! Lille viser frem stillongsen i all time high favourite colour.


I forrige uke fikk vi en pakke, fra Vossatassar.
Jeg hadde selvsagt bekreftet at jeg gjerne ville HA denne pakken.
Det er ikke slik at jeg tar imot alt med åpne armer.
Type: "værsågod, et livs forbruk med intimservietter" BÆNG ned i postkassa.
Eller kondomer. Gud forby at det kommer kondomer.
Eller vaskemidler for den del. Tenk om jeg hadde fått et årsforbruk med grønnsåpe f.eks ?
I mitt tilfelle blir det ca 2 spiseskjeer såpe , så det hadde vel i og for seg ikke vært så farlig.
Men prinsippet. Det er det der med prinsippet.
.
I min bloggkarriære har jeg fått tre forespørsler:
- en var en konkurranse om Donald-abbonnement.

Jeg liker Donald, og ungene liker Donald.
Men det er ikke sånn at det tar av. Vi har kanskje to blader i huset.
Nivået er mer Tom & Jerry her.


- en forespørsel om jeg ville reklamere for /nevne noe om hvitevarer i bloggen.
Hahahahahaha. Ja der traff man innertier liksom.


- og så denne siste fra Vossatassar. Som fikk undertegnede til å juble
innvendig i lengre tid og ta imot med grådige hender.
Jeg er tante til to Vossatassar jeg. D.v.s at de bor på Voss, er i Tassestørrelse (2-6 år) og bruker Vossatassar-klær. Også mine to andre tanteunger er ofte å se i plagg derfra og jeg hører bare god-ord. Forventingene var derfor store, og fredag ble som julaften for oss.
(Eller mest for mor da, som er over gjennomsnittet interessert i barneklær).
.
- Vi fikk to sett ullundertøy
(kløfritt og slitesterkt i 60% merinoull og 40% akryl)


- vi fikk to buffer


- vi fikk pannebånd


- vi fikk genser


- vi fikk aktivitetsbok og ballonger og Lille erklærte høylydt at boka MINSANN var hennes leksebok ! Faktisk. Jentungen har gjort "lekser" i tre dager nå, men i bilen idag erklærte hun høylydt at hun ikke oooorket å gjøre noen flere på en stund. Skolelei, som de kaller det.

Hvem er det som er på ballongen?
- "Det er Romle det" :)
.
Klærne får dere se og høre mer av etterhvert som de prøves ut.
Lilles skal få bryne seg kraftig i friluftsbarnehage,
mens Stores skal prøves ut av en SPRETTEN 5,5-åring :D

5 kommentarer:

  1. Oi, så utrolig gøy for deg. Jeg også har blitt sponset, en yoga bukse fra me&I

    SvarSlett
  2. Så morsomt! Vossatassar har myyye fint! :)

    SvarSlett
  3. kvalitet frå Voss!! :) cheeeese

    SvarSlett
  4. Stemme :) skikkelig anonym forresten, hoho.

    SvarSlett
  5. Kule klær!! Hvitevarer? Hvordan fikk de snusen i deg? De skulle jo ha tatt kontakt med meg! Jeg har av en eller annen grunn havna litt i bjuti-sjangeren, har fått tilbud om noen lotions og sånt. Skjønner meg ikke helt på det der.

    SvarSlett