mandag 5. september 2011

Valg 2011. Valg på bygda.



Neste mandag er det valg. Kommunevalg.
Hos oss, med rundt 3000 innbyggere betyr det at man stemmer
personer og ikke nødvendigvis parti.
Dvs. at selv om man syns Jesus er en knakandes kar, og er enig i KRF`s politikk
så kan det like gjerne hende at man stemmer på f.eks Høyre.
Fordi den løken som er leder for KRF tilfeldigvis er naboen din
og han leverer ALDRI tilbake plenklipperen etter han har lånt den !!
SV har kanskje endel gode idêer, men hva hjelper det når lederen for partiet er det LØSESTE kvinnemennesket som har gått i to par sko og som faktisk la an på kjæresten din på den der julefesten i 2008 ?? Slik fungerer valg på bygda. Man stemmer på de vettuge lederne.

Dette er selvsagt eksempel, jeg aner ikke hvem som er leder for SV her.
Faktisk så blir jeg litt usikker på om SV i det hele tatt HAR liste ??
Ikke er jeg nabo med KRF`s leder heller, men jeg vet at han har egen gressklipper
så det er nok ingen ugreie rundt akkurat det.

Jeg kan ikke skrive noe om personer, det blir litt drøyt,
men jeg har likevel gjort meg noen tanker om valget. Det går ca sånn:

Høyre: Lover for mye og ser sabla lyst på ting. Høyre har muligens vunnet i lotto.
AP: Omstendelig og sv. diffust program. AP lover i prinsippet ikke en sjait.
KRF: Det var han der Jesus igjen da. Er ikke helt komfortabel med ham. Og KRF er helt gale med eiendomsskatt. Tipper de tripler den når som helst.
SP: Nedover listen finner jeg folk jeg aldri har gått overens med
(og heisann, vi skulle jo ikke gå inn på folkene??)

SV: Aner null om dette, men sosialister er farlige. Tror jeg.
V: Stiller ikke liste??

FRP: Don`t get me started. Her er det nok best å bare avslutte innlegget føler jeg.

Blir det blank stemme i år?
Hvordan virker valgene hos dere? Ser dere på folkene eller bare parti?

11 kommentarer:

  1. SV og V stille ikkje me lista. Ellers vil eg minna om at blod e tjukkare enn vatn *host*

    SvarSlett
  2. Eg kjenne jo ikkje til nokon er i kommunen eg bur. Utanom ordføraren. Som absolutt e ein knakande kjekke kar, men frå feil parti (dei som har vunne i lotto, berre at eg trur ikkje dei har vunne i lotto så kor skal han få alle pengane frå?) Skulle ha stilt sjøl me. Hadde blitt sjvung på sakene då!

    SvarSlett
  3. Eg kjenne forresten te nåken i frå Frp her i kommunen, og seie som som deg don`t get me started (men dusja dei aldri?)

    SvarSlett
  4. Hahaha, eg veit ikkje for eg pleie halda meg langt onda dei :D

    SvarSlett
  5. Ja sku me ha kalt oss Eli-Kari-partiet??

    SvarSlett
  6. Merka forresten pressmidla frå øverste kommentator ??

    SvarSlett
  7. The Gjengedals trur eg hadde vore passande. "Meir fargar og stev i kverdagen" kan vera slagordet.

    SvarSlett
  8. du har glømt ei lista på Fitjar du kan stemma på....

    SvarSlett
  9. Ja da stemme "anonym". Men eg lure på koffor kandidatane der ikkje e medlem i SP ??

    SvarSlett
  10. The Gjengedals. Da klinge bra. Litt sånn internasjonalt, men likavel ikkje.
    Ein av hovedsakane me kjempa for e vel "frekkare farga te jegerane". Kamuflasje e jo sooooo 90`s.

    SvarSlett
  11. Jeg har forhåndsstemt, og stemte litt på både parti og folkene :)

    Når det gjelder enkelte parti så hjelper det ikke om folkene er hyggelige, er naboen min etc, altså.
    Skulle jeg stemt på disse partiene måtte de ha hatt meg i en gisselsituasjon eller noe sånt.

    Hilsen FarligeGuro ;) hehe

    SvarSlett