søndag 25. september 2011

Tur meg her og der

Ble invitert med på skogstur idag. Takket sporenstreks ja.
Destinasjonen ble til slutt denne bekken her, hvor ungene hadde arbeid i timesvis!
Det var båter som skulle hit og dit. Det var biler som måtte synkes.
Det var pinner som skulle gjennom rør, og det var steiner som skulle flyttes.

Det er 4 unger på dette bildet, men den ene er rimelig godt kamuflert.


Store er konsentrert. Han skal bli gravemaskinfører når han blir voksen.
Det er opplest og vedtatt og har vært det i minst ett år nå.


Som om ikke tre timer i skogen med vennene var nok,
så ville småene like godt ta en tur til utpå ettermiddagen.
Begge måtte ha dukkevogn med.
Ingen ville ha dukke oppi.
Hva skulle man nå med det??
Neinei, her skulle det kjøres dukkevogn-offroad!




I et mer harmonisk "ut mot havet"- øyeblikk.
Brannvern-capsene holder koken.
.

Nå skal jeg legge meg med en Mallorca-guide
(BOK om Mallorca, ikke nøttebrun spanjol som kan mye om øya si)
og drømme meg bort. Bokstavelig talt.
I morgen er det meldt 13 grader og regn her. Sjait.

2 kommentarer:

  1. Først: dere er heldige dersom storebror ikke får vannkoppene, de smitter nemlig noe helt VANNVITTIG lett!! men det gjør vel ikke så mye med vannkopper i syden?! sånn egentlig, eller?

    Vi var i syden i vår, det regnet til slutten av oppholdet. hurra!
    Men vi fikk 1 fantastisk dag, med SOL!

    Sikkert bra der dere skal, vinteren er mer usikker.

    Fine bilder!
    klems

    SvarSlett
  2. He he, dukkevogn-offroad er tingen! Og jeg så etterhvert den kamuflerte i bekken. ☺ Og jeg gidder ikke se på bildene i forrige innlegg.

    SvarSlett