fredag 9. september 2011

Snobberi. Og ullsesong.

Se her hvem som SNOBBET seg opp til skolen idag?
Jeg tror jeg elsker skolen.
Den lengste uteperioden på skolen f.eks, er 30 minutter.
30 minutter, halloi? ! Er den egentlig vits i å kle på seg å gå ut for 30 minutter?
Ihvertfall så har ikke Store det samme klesbehovet som i barnehagen.
Ergo så bytter vi ut "det-er-ikke-så-farlig-med-disse/ullogfleeceogmereull"-klærne
med noe litt snasnere. Gjerne fra Ebay. Den latterlig lave dollaren <3
Ullen røk han nok på, det er høst på Vestlandet, men man kan kjøre en
fin t-skjorte eller skjorte over f.eks. Store bryr seg null om hva han har på,
så lenge det ikke er noen lapper som gnager.
Behagelige baggybukser fra Nova Star passer til det meste,
og Janus-sokker som er så nuppete at motebloggerne
kunne kalt dem for "polkadot"- ettellerannet.
.


Friskt humør klokka 07.20 på morgenen.
(Spørs om man ser det samme smilet om tja...8 år?)
Obs: Katten er ikke ekte !
.

Lille kjører ull og fleece og mere ull-greiene noen år til.
Hun er tross alt ute i ca 5 timer hver dag.
Dog KAN man gjøre det noe mer velkledd og festlig enn dette.
I morgon, i morgon.
.
Er ullsesongen igang andre steder?


8 kommentarer:

  1. kul snobb.har en akkurat like gammel snobb selv.

    og legger jublende merke til det samme som deg, at de kan ha finere klær på skolen.

    den buksa,den buksa -akkurat den hadde min snobb også på seg i dag.
    Har 4 andre nova S-bukser også. hekta på merket en periode, nå synes jeg det har stoppet opp litt der i NS-gården.

    SvarSlett
  2. Nope. Er bare ca ni grader om morgenene her, men sola varmer opp, så i går spradet tøtta mi rundt i singlett da jeg hentet henne i barnehagen.
    FInvær i dag også, så ullen får ligge på vent enda litt lengre (jippi!).

    God helg!

    PS! Tøffe kids by the way! :)

    SvarSlett
  3. Du skriver så utrolig festlig :)
    Ullsesongen er i gang. Rett ved Oslo også ;)
    Du er heldig som har en skolegutt som ikke bryr seg altfor mye om klær. Sånn er det ikke her...joggebukser er ut, jeans med strikk i bena og livet er helt teit og håret skal styles!! 1.klasse, hvor skal dette ende? God hælj :D
    Marianne

    SvarSlett
  4. Stilig gutt! Er litt deilig det med at man ikke må tenke like mye på "væreuteheledagenklær" når de blir skolebarn...

    SvarSlett
  5. Jeg takker gudene hver dag for at han er uinteressert i klær ja ;)

    Og forøvrig - tusen takk Marianne!

    SvarSlett
  6. Herlighet, no har eg scrolla meg nedover her og eg ler og ler. Du skriver så bra, skulle vore tekstforfattar du!! Det valginnlegget ditt var berre heilt magisk, for ikkje å snakka om kassadama som skulle chilla... Her går det ein del i slikt dataspråk frå 12 åringen... Det er "TY!" og "chill då, mamma" og sjølvsagt litt "LOL" & de... Og når det gjeld kler... just you wait! Eg er blitt informert om at Cubus, Kapp Ahl og Lindex ikkje er aktuelt - shit... det er jo der EG handlar. Vel, eg er jo snart 40 år - så eg er nok utdatert uansett. Om du vil oppdaterast på det siste innan dataspråk så er det altså "LUL" ler utan latter... ;)

    Klem Eli

    SvarSlett
  7. Her er ullsesongen begynt såvidt for de minste, men så er ikke de så mye ute i barnehagen heller..

    Eldstemann er i overkant klesbevisst, det skal være kult! Heldigvis kan det meste ordnes med en "kul" t-skjorte over hva som helst annet :P

    Om buksen bare skulle rekke til ankelen er ikke det så nøye heller..

    SvarSlett
  8. Så fine de er:-) Her er ullsesongen overhodet ikke i gang, i går hadde vi + 18 grader og sol i går - bare for å gni det inn

    SvarSlett