fredag 23. september 2011

Rosa barnehagetante. Og høst.

Idag gikk jeg en tur med "min" gruppe på jobb. Jeg har 1-åringene.
To av dem sovnet i tvillingvogna, så da var det bare meg og en liten igjen.
Vi hadde en fortreffelig stund; sang og tullet og kikket i pekebok.
"Bæ" sa jeg, og pekte på en sau.
"Pus?" spurte barnet.
"Bæ", sa jeg igjen.
"Bæ!" samtykket den lille.
Det var så koselig, og jeg tenkte at dette skulle jeg ha blogget.
This moment, tenkte jeg - på engelsk.
Men selvsagt kan jeg ikke strø rundt meg med bilder av barnehagebarn,
så det får bli som det blir med illustrasjonene.
1 stk. barnehagetante er det jeg har å tilby.

Jeg vet ikke om dere har sjekket kalenderen i det siste.
(Det har dere sikkert, regner med jeg har et oppegående publikum).
Og jeg vet ikke om jeg har nevnt det før. Men høsten er her.
Idag hadde jeg på meg både (temmelig tjukk) ull og fleece under skalljakken.
Den veldig rosa jakken.
Seinere måtte jeg ta på lue også.
Og jage pingviner.
Og skyte isbjørn.
Og nå tenker jeg vi gir oss.

3 kommentarer:

  1. Jepp, høsten er her. Synes du er veldig fin i den rosa jakka, du er vel den hotteste "tanta" for de litt
    større prinsessene?

    SvarSlett
  2. Haha, utrolig morsomt! :-)

    SvarSlett
  3. hæ??
    hvor bor du egentlig?
    Nordpolen? moahahhahh-

    ikke morsomt, jeg vet.
    men er det langt nord eller?
    vi har 15 grader her, og varmere skal det pigede bli!

    juhuu,endelig kommer sommeren til sørvestlandet!!

    og du den veldig rosa jakken..
    nais!

    SvarSlett