tirsdag 20. september 2011

Pass og prat

Pratmakeren.
.

Puh. Idag har vi stresset med å fikse pass til meg og ungene.
Vi var visst ikke heelt opplyste om at ungene må ha med passbilde,
så vi måtte haste avgårde og få gjort det (tok max 5 min - kjappinger!)
før vi kunne returnere til politikontoret med fine bilder.
MITT bilde, som ble tatt på kontoret så mildt sagt forj....... ut.
Vi snakker hengekjaker og billig frisyre. Type alenemamma med 6 unger.
Og dette bildet skal man leve med i TI år?
Oh store skam.

Men passene ble bestilt, og vi får de til reisen,
dersom det ikke brenner på kontoret i Oslo eller noe.


Så var det hjem og bestille tur. Det var IKKE lett å finne noe,
ihvertfall ikke til overkommelig pris og fra riktig flyplass.
Men vi fant en Alcudia, Majjårcatur som så flott ut.
Så var det bare å søke ungen ut av skolen.
Regner med det går greit.
Så får de andre elevene en hel uke hvor de faktisk kommer til orde.....
Vinn-vinn situasjon.

4 kommentarer:

  1. haha, så de andre kommer til orde!
    (hos oss er det motsatt..)

    Pass er noe hekkans styr (vet du hva hekkan betyr, er det et lokalt uttrykk, muligens..? hmmm)

    Men alt som er gjort er godt!
    (Du skulle sett mitt passbilde du, da hadde du synes at ditt bilde er nyyydelig)

    Svar til deg inne hos meg.
    Bare for å komplikisere.

    Spennende med tur!

    SvarSlett
  2. Mitt passbilde ser ut som eit mugshot, så du e ikkje åleina.

    SvarSlett
  3. Hahaha, konge. Måtte da gå ut på dato kjapt!

    SvarSlett
  4. Det viktigste er tross alt at man kommer seg til sol og varme... Så får man heller leve med at passkontrollørene får seg en god latter på veien... he he..

    SvarSlett